موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
224487
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

قم/ حمایت از کودکان بیمار به دلیل کمبود جا سخت است

عضو هیئت مدیره مؤسسه حمایت از کودکان گفت: بسیاری از مراجعه کنندگان علاوه بر استان قم از استان‌های همجوار مانند کاشان، اراک، دلیجان و غیره هستند؛ اما کم بودن تعداد اتاق‌های ایزوله و کوچکی فضا سبب کاهش نوبت‌دهی به اجبار شده است.

به گزارش کودک پرس ،مؤسسه خیریه کرامت اولین مؤسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در استان قم از سال ۱۳۹۰ با تلاش پرسنل بخش آنکولوژی بیمارستان حضرت فاطمه معصومه (س) فعالیت خود را در جهت نشاندن لبخند بر لب کودکانی که از این بیماری رنج می‌برند آغاز کرده است.

معصومه کریمی، عضو هیئت مدیره این مؤسسه بیان کرد: حمایت‌های این مؤسسه شامل کودکان سرطانی، مبتلا به تالاسمی و بیماری‌های خونی می‌شود و در حال حاضر تعداد کودکان تحت پوشش مداوم این مؤسسه نزدیک به ۴۰۰ نفر در سنین ۲ ماه تا ۱۸ سال است.
وی افزود: البته به طور قانونی کودکان تا ۱۲ سال تحت حمایت اینگونه مراکز قرار می‌گیرند ولی ما تا زمانی که ادامه درمان را لازم ببینیم این کار را ادامه می‌دهیم.
کریمی با بیان چند نمونه از حمایت‌های این مؤسسه از کودکان مبتلا اظهار کرد: هزینه خدمات درمانی در بیمارستان کاملا رایگان است و در خصوص خدمات درمان خارج از بیمارستان نیز مانند سی تی اسکن، تهیه دارو یا مکمل‌های ضروری که قیمت بالایی دارند اگر بیماری دچار مشکل مالی باشد مؤسسه در تأمین هزینه آن کمک می‌کند.
وی ادامه داد: اختصاص تغذیه‌ روزانه به عنوان میان وعده حتی به بیماران غیربستری و تحت درمان سرپایی و بخش دیالیز بیمارستان، ارسال هدیه به منزل کودکان در روز تولدشان که این کار قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت برگزاری جشن تولد گروهی انجام می‌شد و برگزاری جشن ختم درمان برای بهبودیافتگان از جمله خدمات مؤسسه است.
عضو هیئت مدیره مؤسسه کرامت در رابطه با ارائه خدمات در زمان شیوع ویروس کرونا توضیح داد: با توجه به اینکه نوبت دهی به بیماران تحت کنترل خودمان قرار دارد، مدت زمان و تعداد افراد بستری را کاهش و در مقابل تعداد دفعات مراجعه را افزایش دادیم تا ازدحام و خطر ابتلا به کرونا ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: در همین راستا بخش کرونا نیز ایجاد شده تا بیمارانی که با این ویروس درگیر می‌شوند و شیمی درمان آن‌ها باید به طور موقت قطع شود در این بخش تحت مراقبت قرار گیرند. از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز محل کاملا ایزوله بوده و تمام پرسنل و مراجعه کنندگان نیز ملزم به رعایت نکات هستند.
کریمی کمبود فضا را بزرگترین مشکل این مرکز دانست و تصریح کرد: این مرکز حتی با  وجود شیوع ویروس کرونا  از نظر تجهیزات پزشکی با مشکلی مواجه نیست؛ اما کوچکی فضای فیزیکی به خصوص در این شرایط مشکل ایجاد کرده که این موضوع به مسئولین نیز انتقال داده شده؛ اما تاکنون اقدامی در جهت رفع آن صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: بسیاری از مراجعه کنندگان علاوه بر استان قم از استان‌های همجوار مانند کاشان، اراک، دلیجان و غیره هستند؛ اما کم بودن تعداد اتاق‌های ایزوله و کوچکی فضا به اجبار سبب کاهش نوبت‌دهی شده است. حتی اگر امکان انتقال به مرکز دیگری هم وجود داشته باشد از نظر ما بلامانع است.
کریمی معرفی مرکز را امری مهم دانست و گفت: این مرکز با وجود تمام امکانات و کارهایی که برای درمان کودکان مبتلا به سرطان و بیماری‌های خونی انجام می‎دهد هنوز حتی برای مردم استان نیز آنگونه که باید، شناخته شده نیست در حالی که این مرکز تنها مرکزی است که دارای بخش بستری برای این قشر از کودکان در استان قم است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار