موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
224467
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

لزوم توجه والدین به شایع‌ترین تومور داخل چشمی در کودکان

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با بیماری‌های شبکیه و علائم و درمان آن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش کودک پرس ،عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با بیماری‌های شبکیه و علائم و درمان آن توضیحاتی ارائه داد.

احد صداقت فلوشیپ ویتره رتین و شکبیه، با اشاره به برگزاری همایش بهاره چشم پزشکی ایران که امسال به صورت وبینار و غیر حضوری برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره از یک طرف تازه‌های چشم پزشکی و از طرفی چالش‌هایی که در بیماری‌های مختلف چشم‌پزشکی وجود دارد به بحث گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در کنگره‌های حضوری علاوه بر غنای علمی و بار علمی این کنگره‌ها می‌توانستیم از حضور همکاران و دوستان استفاده کرده، از غرفه‌های مختلف تحقیقات چشم پزشکی و تجهیزات چشم پزشکی دیدار کنیم بخاطر مسائل کووید ۱۹ باعث شده کنگره‌های حضوری برگزار نشود.

صداقت افزود: همایش بهاره چشم پزشکی امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود و در واقع از این فرصت استفاده شده تا همکاران از همه جای دنیا بتوانند بصورت مجازی در این کنگره شرکت کنند و از لحاظ علمی شاید بشود گفت بهتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به بررسی بیماری‌های شبکیه در همایش امسال اشاره کرد و گفت: در این قسمت ما دو بخش داریم که یکی تازه‌های چشم‌پزشکی است که در مورد پیشرفت‌های جدید در تشخیص و درمان دیابتیک رتینوپاتی، بیماری‌های دجنیرتیو ماکولای وابسطه به سن، اختلالات عروقی بیماری‌های شبکیه‌ای بحث می‌شود.

صداقت افزود: از طرف دیگر در مورد چالش‌های بیماری‌های چشم پزشکی در حیطه شبکیه، بحث و گفتگو می‌شود. به عنوان مثال درمان آب مروارید بیماران مبتلا به بیماری‌های مختلف شبکیه به بحث گذاشته می‌شود. همچنین در مورد چالش‌هایی که در نحوه درمان جراحی و غیر جراحی بیماری‌های مختلف شبکیه وجود دارد، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی ادامه داد: در قسمت دیگر تومور‌های شبکیه و تومور‌های داخل چشمی اطفال و بزرگسالان بحث می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در قسمت تومور‌های داخل چشمی من به عنوان یکی از اعضای پنل و مدیر برنامه در خدمت همکاران هستم.

صداقت افزود: در مورد تومور‌های چشمی، شایع‌ترین تومور داخل چشمی در کودکان رتینو بلاستوما می‌باشد. علائمی که پدر و مادر‌ها باید به آن توجه کنند شامل موارد زیر است: سفیدی چشم یا سفیدی مردمک چشم (چشم گربه‌ای)، انحراف چشم‌ها، التهاب و قرمزی طولانی مدت چشم، بزرگ شدن کره چشم و تغییر رنگ عنبیه چشم در این موارد باید به چشم پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که نشان داده شده باعث درمان و پیش آگهی بهتر این کودکان می‌شود، تشخیص زودهنگام بیماری است که پدر و مادر نقش به سزایی در تشخیص آن دارند. خوشبختانه در حال حاضر تمامی درمان‌های مدرن این بیماری در ایران وجود دارد و با درمان مناسب بیش از نود درصد این کودکان درمان می‌شوند و از مرگ و میر این کودکان جلوگیری می‌شود که از لحاظ آماری با کشور‌های پیشرفته دنیا در این زمینه برابری دارد.

صداقت گفت: ملانوما‌های چشمی شایع‌ترین تومور‌های داخل چشمی در بزرگسالان هستند. این تومور با علائمی مثل کاهش بینایی، کاهش میدان بینایی یا حتی جرقه زدن و مگس پران میتواند تظاهر کند. بیماران با دیدن هر کدام از این علائم باید به چشم پزشک مراجعه کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار