موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
224376
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

تصویب قانون جدید در اوگاندا علیه قربانی کردن کودکان

پارلمان اوگاندا لایحه‌ای را برای مجازات جرایم “قربانی کردن انسان” وضع کرد. از این پس مجرمان با حبس ابد یا مجازات مرگ مواجه خواهند.

به گزارش کودک پرس ،در لایحه جدید اوگاندا پیشنهاد حکم اعدام یا حبس ابدافرادی که مرتکب قربانی کردن انسان یا تامین هزینه های مالی آن می‌شوند، مطرح شده است. این قانون “پیشگیری و ممنوعیت قربانی کردن انسان در سال 2020” لقب گرفته است.

در این قانون داشتن یا مالکیت اعضای انسان، استفاده از آن به عنوان دارو یا استفاده شخصی نیزجرم تلقی می شود. مرتکبان این جرم به حبس ابد محکوم خواهند شد.

هر فردی که باور قربانی کردن انسان را برای دریافت پول ترویج دهد یا دیگران را به استفاده از اعضای بدن انسان در تشریفات، آیین و رسوم تشویق کند به حبس ابد محکوم خواهد شد.

جرم قربانی کردن انسان به بخش ویژه و شفافی در قانون اوگاندا نیاز داشت زیرا یک موضوع منحصر به فرد محسوب می‌شوند و قربانیان معمولا کودکانی هستند که از سوی خانواده و اقوام خود قربانی می‌شوند.

“ایرنه کاگویا” یکی از مقامات ارشد موسسه “ورلد ویژن” (World Vision)  که در وضع این قانون نقش مهمی داشت، در این باره گفت: قربانی کردن کودکان در این جامعه بسیار “رایج” و “ریشه‌دار” است و تهیه آمار قربانیان به دلیل ماهیت خانوادگی و آئینی آن دشوار . “ورلد ویژن” به عنوان موسسه حمایت از کودکان برای غلبه بر فقر و بی عدالتی در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت می کند.

وی به برنامه “نیوزدی” بی‌بی سی گفت: این قانون ضروری است تا بتواند با تمام اعضای درگیر در این جنایت مانند سرمایه‌گذاران، بستگان و عاملان آن مقابله کند.

وی افزود: والدین، اقوام و تمام کسانی که برای به دست آوردن پول و فروش فرزندان خود فریب خورده یا به طمع افتادند نیز باید در این قانون لحاظ شوند.

پس از موافقت روسای پارلمان این لایحه به قانون تبدیل خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار