موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
224364
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

طی چهل سال گذشته تعداد کودکان در ژاپن به پایین ترین رقم رسید

وزارت امور داخلی ژاپن همزمان با روز کودک در این کشور اعلام کرد، تعداد کودکان زیر ۱۴ سال به ۱۴ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر کاهش یافته که پایین ترین رقم در چهل سال اخیر است.

به گزارش کودک پرس ،شبکه خبری “ان. اچ. کی” با بیان اینکه این رقم نسبت به سال پیش از آن ۱۹۰ هزار نفر کمتر است، افزود: از این میان ۷ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر پسر و ۷ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر دختر هستند.

بر اساس این آمار تعداد کودکان در ژاپن از سال ۱۹۸۲ برای ۴۰ سال متوالی کاهش داشته است.

در حال حاضر کودکان ۱۱.۹  درصد از جمعیت ژاپن را تشکیل می دهند که نسبت به سال گذشته  ۰.۱ واحد درصد پایین تر است.

این نرخ در مقایسه با کشورهای دیگری که جمعیت آنها بالای ۴۰ میلیون نفر است، در پایین ترین رده قرار دارد. این رقم در سال ۲۰۱۸ در آمریکا ۱۸.۶ درصد و در ایتالیا ۱۳.۳ درصد بود.

این وزارتخانه معمولا هر سال تعداد کودکان را به تفکیک استانی منتشر می کند. اما در سال جاری موفق به انجام این کار نشد چرا که به دلیل شیوع ویروس کرونا اطلاعات کافی به موقع در دسترس قرار نداشت.

گزارش ها حاکی است جمعیت کلی ژاپن هر ساله کاهش پیدا می کند، دولت ژاپن پس از ناکامی در رابطه با افزایش جمعیت این کشور، در سال ۲۰۱۵ دست به ابتکاری جدید زد و بودجه ای را به برگزاری مراسم ویژه همسریابی در کشورهای مختلف برای اتباع خود اختصاص داد تا کشور را از مشکلی که به آن دچار شده نجات دهد.

در این طرح که به «طرح تشویقی شینزو آبه» نخست وزیر پیشین ژاپن مشهور بود، مبلغ سه میلیون ین (۲۹ هزار و ۵۲۷ دلار) از بودجه کشور به هر زوج به عنوان برنامه های تشویقی افزایش جمعیت اختصاص یافت. هدف این برنامه، معکوس ساختن نرخ منفی افزایش جمعیت ژاپن اعلام شد که به سرعت در حال افزایش است.

حمایت از ازدواج، کانون خانواده و تشویق زوج های جوان به فرزندآوری یکی از مهمترین راهبردهای رهبران ژاپن برای افزایش نرخ زاد و ولد در این کشور است. مقام های ژاپنی پیش بینی کرده اند اگر روند فعلی زاد و ولد همچنان ادامه یابد ژاپن حدود یک سوم از جمعیت خود را در ۵۰ سال آینده از دست خواهد داد.

با این حال دولت ژاپن با هدف جبران نیروی کار از ابتدای سال ۲۰۱۸ اقدام به اجرای قانون جدید مهاجرت کرده بود اما به دلیل شیوع کرونا این طرح متوقف شد. بر اساس این طرح، توکیو به خارجیانی که مهارت های فنی آنها مشمول ۱۴ زمینه تعیین شده از جمله پرستاری، ساختمان سازی و کشاورزی است اجازه می داد که تا پنج سال در ژاپن اقامت کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار