موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
224361
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

اردبیل/ غربالگری تنبلی چشم ۹۵ درصد کودکان

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از غربالگری ۹۵ درصد کودکان اردبیل در طرح تنبلی چشم در سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح امسال نیز در ۸۷ پایگاه در استان اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،بهزاد ستاری در مراسم آغازین طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کودکان ۳ تا ۶ ساله استان در قالب این طرح مورد سنجش بینایی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: کمتر از ۱۵ درصد این کودکان با مشکلات اولیه در بینایی روبه‌رو بودند که با ارجاع پرونده آنها به پزشکان متخصص سعی شده تا از عارضه بعدی کم بینایی و نابینایی احتمالی برای این کودکان جلوگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یکی از رویکردهای اصلی بهزیستی را در کنار جامعیت ارائه خدمات به خانواده‌های تحت پوشش، ارائه برنامه‌های پیشگیرانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلالات فردی و ژنتیکی اعلام کرد و گفت: در طول سال‌های اخیر با اجرای طرح غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیکی سعی بر این بوده تا تولد کودکان سالم و بدون عیب را شاهد باشیم.

ستاری افزود: امسال نیز در یک رویکرد متفاوت سازمان بهزیستی با حمایت بخش غیردولتی سعی دارد تا اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم را در مراکز مختلف انجام دهد که به دلیل شیوع کرونا با وقت قبلی خانواده‌ها می‌توانند کودکان سه تا شش ساله خود را در قالب این طرح مورد سنجش بینایی قرار دهند.

وی استفاده از ابزارهای نوین را در این سنجش و غربالگری یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما در سطح استان با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی سعی می‌کنیم تا سنجش بینایی در کمترین زمان به انجام برسد.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۸۷ پایگاه و مرکز غربالگری در سطح استان اردبیل برای اجرایی شدن این طرح پیش‌بینی شده که قطعاً خانواده‌ها از نیمه اردیبهشت ماه فرصت دارند که در اجرای این طرح مشارکت کنند و اجرای طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر مجموعه‌های بهزیستی، مراکز پیش دبستانی و مهدها، اجرای این طرح در مراکز مثبت زندگی نیز امسال به عنوان یک مجموعه ارائه‌کننده خدمات به جامعه بهزیستی هدف‌گذاری شده که از این ظرفیت نیز می‌توانند خانواده‌ها استفاده کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار