22425
۰۲ شهریور ۱۳۹۶
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد

افتتاح دوازدهمین اتاق مادر و کودک در ايستگاه مترو حرم امام رحمه الله

ارتقاي سلامت و بهداشت مادر و كودك، حفظ شئونات اسلامي و اخلاقي ، شيردهي به نوزادان و نظافت آن‌ها، ارتقاي كرامت مادران، ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر و برطرف کردن نگرانی مادران در اماکن عمومی شهر از جمله اهداف ایجاد اتاق های مادر و کودک در ایستگاه های مترو است.

به گزارش کودک پرس ، چهارشنبه یکم شهریور همزمان با حضور اعضای شورای پنجم شهر تهران در مترو براي حضور در حرم مطهر امام راحل  و  تجديد بيعت با آرمان هاى بنيانگذار كبير انقلاب اسلامى، اتاق مادر و کودک ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز به کار كرد.

دکتر احمدی بافنده با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو تهران نگاه ویژه ای به ارتقا امکانات رفاهی اقشار خاص مانند زنان باردار، کودکان و سالمندان دارد افزود: خدمات رسانی به این اقشار موجب بالارفتن میزان  استفاده از وسایل نقلیه عمومی در پایتخت می‌شود.

وی ادامه داد: طرح اتاق مادر و کودک ایستگاه‌های مترو در راستای مصوبه «شهر دوستدار کودک» و تحقق عدالت اجتماعی برای مادران، انجام شده است و در حال حاضر بسیاری از ایستگاه های پرتردد ما مجهز به این اتاق ها هستند.

به گفته مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، ارتقاي سلامت و بهداشت مادر و كودك، حفظ شئونات اسلامي و اخلاقي ، شيردهي به نوزادان و نظافت آن‌ها، ارتقاي كرامت مادران، ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر و برطرف کردن نگرانی مادران در اماکن عمومی شهر از جمله اهداف ایجاد اتاق های مادر و کودک در ایستگاه های مترو است.

در این اتاق ها که به همت امور بانوان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه و امور ايستگاه ها ايجاد شده امکانات مختلفی همچون امکان شستشو و نظافت کودکان، گرم کردن شیر و غذای کودکان، محل خواب و استراحت کودکان درنظر گرفته شده است و مادرانی که با مترو تردد می‌کنند، می‌توانند از خدمات این اتاق ها بهره ببرند.

پیش از این ایستگاه‌های امام خمینی، تهرانپارس، تئاتر شهر، پایانه جنوب، صادقیه، عبدل آباد، بهارستان، تجریش، شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به اتاق‌های مادر و کودک مجهز شده بودند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار