موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/سازمان بهزیستی
224184
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

زنجان/ آغازئسنجش اضطراب کودکان 5 تا 6 سال توسط بهزیستی

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال با هدف کمک به والدین جهت توجه به نشانه های اضطرابی کودکان ، شناسایی و تشخیص زود هنگام اضطراب کودکی و کاهش آسیب های بعدی آن خبر داد و گفت : خانواده های دارای کودک ۵ و ۶ ساله در سامانه ی غربالگری اضطراب کودکان ثبت نام نمایند .

زنجبه گزارش کودک پرس ،سکینه بیگلری عنوان کرد :  خانواده های دارای کودک ۵ تا۶ ساله می توانند با مراجعه به سامانه ی  http://moshavereh.behzisti.gov.ir نسبت به ثبت نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند ، پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام شده تا  در صورت لزوم و مشاهده علائم در کودکان, به مراکز مشاوره جهت اقدامات تخصصی معرفی شوند.

وی هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله را شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع زودهنگام جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان عنوان کرد و افزود : شایع ترین اختلال در دوران کودکی اضطراب است که در بسیاری از مواقع علایم آن با فرایند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته می شود و مانع تشخیص و مداخله به موقع می شود.

وی خاطر نشان کرد : اضطراب کودکی ، پدیده ای گذرانیست  و در صورت عدم توجه و درمان تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی ، اجتماعی و شغلی در فرد می شود. و یا منجر به افسردگی, سوء مصرف مواد و مشکلات عدیده ای در ازدواج و روابط زناشویی خواهد شد.

بیگلری با بیان اینکه  برنامه  غربالگری ضمن اینکه خدمات ارزان تر را به جامعه هدف ارائه می دهد با تشخیص زود هنگام از ایجاد آسیب ها و مشکلات بعدی نیز می کاهد ، خاطر نشان کرد : این طرح  از سال 93 در مهدهای کودک استان اجرا می شد که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک ، این طرح بصورت مجازی اجرا می شود .

این مقام مسئول گفت:  که پس از تکمیل پرسشنامه در این سامانه اگر نمره آزمون کودک از نمره مرزی بیشتر باشد با رنگ قرمز نشان داده خواهد شد و گزینه ارجاع به مشاوره جهت  دریافت خدمات تخصصی تر فعال خواهد گردید و والدین می توانند با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان و همکار با این طرح از خدمات تخصصی این مراکز بهره مند شوند و این چرخه در صورت همکاری والدین تا حصول نتیجه  ادامه خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار