موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
224180
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

خراسان شمالی/ هیچ کودک یتیم بدون سرپرستی وجود ندارد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: تمام کودکان یتیم استان خراسان شمالی با کمک مؤمنانه مردم نوع‌دوست و خیرین استان دارای سرپرست هستند و امیدواریم در طرح ایران همدل میزان کمک‌های نقدی ماهانه به ایتام افزایش یابد.

به گزارش کودک پرس ،مجید الهی راد، با اشاره به فعالیت 84 آشپزخانه اطعام همدلی در استان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان سال 1400 با همت خیرین استان در بخش‌های مختلف٬ 84 آشپزخانه اطعام مهدوی راه‌اندازی که شده هر شب بیش از 15 هزار پرس غذای گرم را برای وعده افطار و سحر نیازمندان استان تامین می‌کنند.

وی افزود: در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیش از 220 هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان و مردم استان خراسان توزیع شد که این رقم با توجه به وضعیت اقتصادی استان نشان از روحیه ستودنی همدلی و مواسات مردم خراسان شمالی دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی تصریح کرد: در طرح ایران همدل دستگاه‌ها و نهادهای مختلف مردمی و خیرین پای کار آمده و اقدامات بسیار خوبی را در استان به ثمر نشاندند. هم‌‌چنین 22 هزار بسته معیشتی در این ایام برای آسیب دیدگان از بیماری کرونا و افرادی که شغل خود را از دست دادند در نظر گرفته شد و امیدواریم دومین مرحله نیز در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان عملیاتی شود.

الهی راد با بیان جزئیات طرح ایران مهربان گفت: در این طرح افرادی که تمایل به تقبل سرپرستی ایتام استان را داشته باشند می توانند اعلام آمادگی کنند. در استان خراسان شمالی تاکنون بیش از 4000 نفر در این طرح شرکت کردند که با حضور این افراد میزان کمک‌های ماهانه به ایتام تحت پوشش افزایش خواهد یافت. هم‌اکنون در استان خراسان شمالی هیچ کودک یتیم بدون سرپرست وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سرانه پرداختی به ایتام و فرزندان محسنین استان به صورت نقدی و غیر نقدی ماهانه 486 هزار تومان است گفت: سرانه پرداختی خیران نیز 91 هزار تومان است.

الهی راد با اشاره به اینکه سقفی برای کمک های نیکوکارانه وجود ندارد، افزود: حداقل کمک ماهانه هر حامی 20 هزار تومان است و هر حامی می‌تواند یک یا چند یتیم را تحت حمایت خود بگیرد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی گفت: طرح  ایران همدل هم اکنون با هدف مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در بهبود وضعیت معیشتی 6 هزارو 665 نفر یتیم و فرزند محسنین زیر پوشش این نهاد در حال اجرا است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار