موقعیت فعلی شما : خانه/کانون پرورش فکری
224165
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۵ قصه بخش «قصه‌گویی برتر» جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون معرفی شدند

پانزده عنوان قصه‌ بخش «قصه‌گویی برتر» بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شد.

به گزارش کودک پرس ،از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس شیوه‌نامه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نمایندگان و رابطان انجمن قصه‌گویی در سراسر کشور، فعالان عرصه قصه و قصه‌گویی، پیشکسوتان قصه‌گویی و هنرمندان و پژوهش‌گران قصه‌گویی، قصه‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

بر همین اساس از بین ۲۱۰ قصه ارسالی به دبیرخانه، قصه‌هایی که دارای فراوانی (۱۰+) بودند در سه بخش (قصه برای کودک، نوجوان و قصه برای بزرگ‌سال) و در هر بخش با پنح عنوان قصه از طریق قرعه‌کشی انتخاب شدند.
در بخش قصه برای بزرگ‌سالان عنوان‌های آرش کمانگیر، رستم و سهراب، رستم و اسفندیار، بالشی از پر قو و پرواز کی کاووس انتخاب شد.
همچنین در بخش قصه برای نوجوانان، پیرزن خردمند، یخی که عاشق خورشید شد، خان هشتم، شاه میداس و انگشتان جادویی و مار گیر و اژدها با قرعه‌کشی به بخش قصه‌گویی برتر راه یافت.
در بخش قصه برای کودک نیز، گوسفندی که عصبانی شد، دعاهای زمینی پدر بزرگ، خرگوش باهوش، ماه من ماه همه و گروفالو مجوز حضور در بخش قصه‌گویی برتر را دریافت کردند.
مراسم قرعه‌کشی قصه‌های قصه‌گویی برتر با حضور مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، الهام دارابی مسئول دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی و مسئولان کمیته‌های جشنواره روز یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد.
بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای مطالعه فراخوان و ثبت‌نام در آن به پایگاه جشنواره قصه گویی مراجعه کنند.

ایجاد بانک اطلاعاتی و کتاب‌شناسی در حوزه قصه‌گویی‌ ضروری است

مسئول کمیته علمی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ایجاد بانک اطلاعاتی و کتاب‌شناسی در حوزه قصه‌گویی‌ را بسیار ضروری دانست.

مینا ذاکرشهرک افزود: بخش علمی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با هدف ایجاد بستری مناسب برای تولید دانش، توسعه آموزش و تعمیق نگاه به جایگاه و اهمیت قصه، قصه‌گویی و قصه‌پژوهی برگزار می‌شود.
وی افزود: با بهره‌مندی از خردجمعی صاحب‌نظران این حوزه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی، مباحث جدید علمی در سطح ملی و بین‌المللی شناسایی می‌شود و با هدف ایجاد انگیزه، تشویق و حمایت از استعدادهای برتر پژوهشی، متخصصان با ارایه مقاله، کتاب (تالیفی و ترجمه)، پایان‌نامه و رساله‌های علمی به رقابت می‌پردازند و از پژوهش‌گران و نوآوران پژوهشی برتر، قدردانی می‌شود.
مسئول کمیته علمی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: امسال علاوه بر مقاله‌های علمی پژوهشی و مروری، کتاب‌های تالیفی، پایان‌نامه و رساله‌ها نیز به این بخش افزوده شده است. کتاب‌ها باید در حوزه مباحث نظری قصه، قصه‌گویی، قصه‌پژوهی و آموزش قصه‌گویی باشد که در بازه سال‌های ۹۵ تا ۹۹ منتشر شدند. همچنین پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که از سال ۹۷ تا ۹۹ تهیه شده است، در این بخش شرکت داده می‌شود.
وی ادامه داد: دستورالعمل نگارش مقاله‌های پژوهشی در شیوه‌نامه به‌طور کامل توضیح داده شده است و متخصصان این حوزه می‌توانند با توجه به شیوه‌نامه که در سایت جشنواره بارگذاری شده است، از شرایط و ویژگی‌های ارایه آثار مطلع شده و با ارسال موضوع‌های جدید، ارزشمند و کاربردی که در جشنواره‌ها یا نشریات دیگری ارایه نشده باشد در این بخش شرکت کنند.
این پژوهش‌گر اظهار کرد: هیچ پژوهشی نمی‌تواند بدون برقراری پیوند با پیشینه پژوهشی در حوزه موضوعی خود موفق باشد و دسترسی به منابع اطلاعاتی روزآمد یکی از مهم‌ترین نیازهای پژوهش‌گران است. از این رو ایجاد بانک اطلاعاتی و کتاب‌شناسی در حوزه قصه‌گویی‌ بسیار راهگشاست.
ذاکرشهرک ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری بهتر جشنواره بیست‌وسوم گفت: امیدوارم بتوانیم در این جشنواره با شناسایی مباحث نو و در کنار متخصصان این حوزه، دستاوردهای خوبی داشته باشیم و ارزش‌های فرهنگ ملی خودمان را معرفی کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار