موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
224092
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

دولت در تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان تعلل کرده است

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در قانون حمایت از کودکان پیش‌بینی شده و دولت در تشکیل آن تعلل کرده است، گفت: راه اندازی پلیس اطفال امری ضروری و به نفع سیستم قضایی کشور است.

به گزارش کودک پرس ،در مورد تصویب لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در هیات دولت، گفت: در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که دو سال گذشته در مجلس تصویب شد، تشکیل پلیس اطفال پیش‌بینی شده و دولت در تصویب لایحه و راه اندازی پلیس تعلل کرده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازمه کارهای اساسی و تخصصی شکل‌گیری ضابط‌های تخصصی است، افزود: کودکان و نوجوانان بخش زیادی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، بنابراین تشکیل پلیس تخصصی اطفال نه تنها امری ضروری است بلکه باید در اولویت قرار گیرد و مراحل لازم برای انتخاب، جذب و آموزش افراد واجد شرایط و همچنین به کارگیری آنها به درستی طی شود.

وی تشکیل پلیس اطفال را به نفع سیستم قضایی کشور دانست و ادامه داد: پلیس تخصصی باید به امور کودکان و نوجوانان رسیدگی کند و از آنها حمایت واقعی داشته باشد؛ در لایحه مذکور استخدام بانوان پلیس، جداسازی کودکان و نوجوانان از بزرگسالان و همچنین برخوردهای ارشادی با توجه به مباحث روان شناسی باید پیش‌بینی شود؛ به طور قطع باید میان یک مجرم نوجوان با مجرم کارکشته 50 ساله تفاوت قائل شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار