موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
224034
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

خوزستان/ راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان خوزستان گفت: سامانه غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ ساله در خوزستان راه‌اندازی شد.

به گزارش کودک پرس ،علی حسن زاده در حاشیه نشست کمیته تخصصی کارشناسان مسوول بهزیستی اهواز و مراکز مجری طرح، بیان کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ ساله با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع زودهنگام برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سال های قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های خوزستان برگزار می‌شد که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهدهای کودک ، سازمان بهزیستی کشور با راه اندازی سامانه‌ای خاص این طرح را به صورت مجازی اجرا کرده است.

وی گفت: شایع‌ ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علایم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخله به موقع می‌شود و در صورت بی توجهی ، نبود تشخیص به موقع و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد که موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی، ترس مرضی یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان افزود: برای رفاه حال والدین و جلوگیری از تردد در شرایط کرونایی، سازمان بهزیستی کشور اقدام به راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان به آدرس الکترونیکی http://moshavereh.behzisti.gov.ir کرده که والدین می‌توانند با مراجعه به این سایت ضمن ثبت نام با وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

وی ادامه داد:پس از تکمیل پرسشنامه، نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علایم در کودکان به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار