موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
224010
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظارت بر خانواده‌های فرزندپذیر تا ۲ سال

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: خانواده‌های فرزندپذیر تا ۲ سال پس از تحویل فرزند نظارت می‌شوند تا در روند تربیت این کودکان مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا وارثی در حاشیه بازدید آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین از موسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی، اظهار داشت: خدمات ارایه شده در این موسسه با توجه به نظارت مستقیم سازمان بهزیستی در سطح کشوری بی نظیر است و ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان در این موسسه هزینه می شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده این هزینه ها را خیران پرداخت می کنند، افزود: مدیران موسسه با نگاه و رویکرد مذهبی به تربیت فرزندان می پردازند که قابل تقدیر و تشکر است.

این مسوول گفت: فرزندان حاضر در این موسسه ها شامل فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست می شوند که بهزیستی،  فرزندان بی سرپرست را فرزندخوانده می کند.

وارثی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ مورد فرزندخواندگی در قزوین به ثبت رسیده است، اظهار داشت: اداره کل بهزیستی پس از واگذاری فرزندان تا ۲ سال به صورت مستمر نظارت می کند تا مشکلی در زمینه ترتیب فرزندان ایجاد نشود.

وی گفت: برخی از فرزندان حاضر در موسسه ها بد سرپرست هستند که بهزیستی تا ۱۸ سالگی وظیفه تربیت را برعهده دارد و پس از آن هم مقدمات ازدواج و اشتغال آنها را فراهم می کند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: دولت در زمینه نگهداری این فرزندان با چالش های جدی رو به رو بوده و حضور و وجود خیران در این زمینه بسیار موثر و مفید است و از آنجایی که خیران با نگاه معنوی ورود می کنند، نهایت تلاش خود را برای تربیت فرزندان انجام می دهند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار