موقعیت فعلی شما : خانه/کانون پرورش فکری
223972
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

لزوم قرار دادن «روز قصه‌گویی»در تقویم رسمی کشور

نشست‌ هماهنگی و برنامه‌ریزی استانی بیست‌وسومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در رشت برگزارشد.

به گزارش کودک پرس ،این نشست همراهی حضوری و مجازی مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد فعال در عرصه‌فرهنگ را به همراه‌داشت و طی آن بر ضرورت مشارکت همگان و لزوم هم‌افزایی در پیش‌برد برنامه‌های استانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تاکیدشد.

ضرورت گنجاندن «روز قصه‌گویی»در تقویم رسمی کشور

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این نشست مجازی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران در ماه مبارک رمضان، از اهمیت قصه‌گویی به عنوان ابزار ارزش‌مند تربیتی سخن‌گفت و با اشاره به نقش کاربردی آن در ثبت وضبط‌ تجربه‌های ارزش‌مند و عبرت‌آموزی آیندگان گفت: فراگیری از پیشینان نیز از کارکردهای این هنر محسوب‌می‌شود.

رئیس استانی جشنواره قصه‌گویی کانون درهمین‌حال، همه‌گیری ویروس کرونا، همدلی و مجادهدت جهادگران این عرصه را فرصتی مغتنم و موضوع محوری قصه‌های این روزهای قصه‌گویان عنوان‌کرد و با فرآیندمحور توصیف‌کردن این حرکت فرهنگی اظهارکرد: باورمندی همگان به نقش تاثیرگذار قصه‌ در پاس‌داشت گنجینه‌های فرهنگی و کاربرد آن در نظام تربیتی نیز تاکیدی بر ضرورت پرداختن به قصه‌ و قصه‌گویی است.

وی برهمین اساس، لزوم گنجاندن این جشنواره در تقویم رسمی کشور را یک  ضرورت خواند و با اشاره به نیم قرن فعالیت کانون گفت: بیست و سه‌سال نقش آفرینی در عرصه قصه‌گویی و پویایی روزافزون این هنر، گویای اثربخشی این حرکت فرآیندمحور محسوب‌می‌شود.

او هم‌چنین، برنامه‌ریزی و برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی را میراث ماندگار همکاران کانون گیلان اعلام‌کرد و با اشاره به تجربه بیست‌وچهارمین دوره این رویداد فرهنگی در گیلان گفت: این حرکت، دست‌آوردی ماندنی است و ریشه در فرهنگ غنی استان و توان‌مندی سرمایه‌های انسانی آن دارد.

تشریح برنامه‌ها و قدردانی از دستگاه‌های و گروه‌های مردم نهاد همراه در سال‌های گذشته و دعوت از تمامی فعالان این عرصه برای برگزاری هرچه‌بهتر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، پایان‌بخش سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به شمارمی‌رفت.

لزوم بهره‌گیری از قصه‌درمانی در روزهای کرونایی

سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان نیز قصه و قصه‌گویی را فعالیتی جذاب دانست و افزایش گستره‌ی مخاطبان و بالندگی آن طی سال‌های برگزاری را یک موفقیت ارزیابی‌کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار