موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
223957
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

کرونا، افسردگی کودکان را افزایش داد

روانپزشک بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز گفت: ترس از ابتلا به کرونا و اطلاعات ناکافی در مورد ویروس، خستگی و ناامیدی، فقدان ارتباط با همکلاسی‌ها و دوستان، اثرهای روانشناختی چون اضطراب و افسردگی را در کودکان افزایش داده است .

به گزارش کودک پرس ،دکتر آتنا فلاح روز چهارشنبه با اشاره به اینکه رابطه نزدیک و صمیمی والدین با کودکان بهترین راه شناسایی مشکلات روانشناختی در کودکان است افزود: در شرایط کرونایی والدین می بایست به نگرانی کودکان به دقت گوش کنند و محبت و توجه بیشتری به آن ها داشته باشند .

وی، صحبت کردن با کودکان در مورد کرونا و شرایط موجود را مفید ذکر کرد و یادآور شد: برای این کار بهتر است از کلمات و مفاهیمی استفاده شود که برای کودکان قابل فهم باشد و توضیحات را باید متناسب با سن ، درک و مرحله رشد کودک به وی داد .

این روان شناس بیان کرد:  کودکان دوست دارند تا موقعیت ها را شخصی سازی کنند ، بدین معنی که آن ها ممکن است نگران سلامتی و امنیت خود و اعضای خانواده شوند که در این شرایط وظیفه والدین است که اطمینان دهنده باشند و قول های غیرواقعی به آن ها ندهند .

فلاح با اشاره به اینکه تا حد امکان در مورد ابتلا و مرگ و میر با کودکان و نوجوانان صحبت نکنید ادامه داد : اگر کودکان سوالات نگران کننده ای از شما پرسیدند سکوت نکنید ، چون سکوت به عنوان علامتی از خطر توسط کودکان تعبیر می شود .

روانپزشک بیمارستان مهریز با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده یک سوم کودکان اخبار را تماشا می‌کنند اظهار کرد: تماشای اخبار حوادث و رویدادهای کرونایی بیش از ۵۰ درصد از کودکان را دچار افسردگی و حتی عصبانیت می‌کند که باید مدیریت شود.

فلاح به اهمیت توجه بهتر به کودکان و نوجوانان توسط والدین در شرایط کنونی در کنار توجه به سایر نیازهای جسمی آنها را موضوع مهمی ذکر کرد که باید بیش از گذشته با اطلاع و استفاده از کارشناسان اقدام لازم به عمل آید که بسیار ضروری است .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار