موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
223954
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

کرونا و سفر مجازی با کودکان

میلیون‌ها خانواده در سراسر جهان در زمان خانه‌نشینی کرونایی، فرصت بیشتری برای بودن در کنار هم را تجربه کردند و فرصت‌ بیشتری برای تجربه سفرهای مجازی با کودکان را داشتند. گشت و گذارهای مجازی، روشی عالی برای گذراندن روزمرگی است و می‌تواند برای دوران تعطیلات برنامه‌ریزی شود.

به گزارش کودک پرس ،برخی از فعالیت‌های مرتبط با سفر مجازی، یادگیری و فعالیت‌های علمی کودکان در ذیل ذکر شده است:

تورهای مجازی کودکان

بسیاری از مکان‌ها از جمله موزه‌های جهان، با توجه به محدودیت‌های کرونایی به منظور کاهش شیوع بیماری تورهای مجازی ارائه می‌کنند و کودکان می‌توانند از خانه به منابع آموزشی این کلاس جهانی درباره علم، هنر و تاریخ دسترسی داشته باشند. والدین به همراه کودکان خود می‌توانند در مجموعه عظیم آثار هنری و آثار باستانی موزه لوور پاریس یا موزه هنر توکیو فوجی گردش کنند و درباره فسیل‌های دایناسورها، ماکت‌های سه‌بعدی حیوانات و شهاب‌سنگ‌های درخشان بررسی دقیق داشته باشند. به مجموعه منابع آموزشی آنلاین برای کودکان توجه داشته باشید؛ با سفر مجازی می‌توانید به ایستگاه فضایی بین‌المللی بروید و با پخش فیلم‌های آموزشی از مرکز فضایی کندی (محل پرتاب سفینه‌ها و موشک‌های فضایی ناسا) در شبکه‌های اجتماعی به سوالات کودکان خود درباره زندگی در فضا پاسخ دهید.

آشنایی با موسیقی کشورهای دیگر

بعد از آشنایی کودکان با موسیقی‌ دیگر کشورها می‌توانید از کودکان بخواهید تا موسیقی کشورهای دیگر را تشخیص دهند.

قصه‌گویی مجازی و آشنایی با دیگر فرهنگ‌ها

اگر می‌خواهید کودکان اندکی از صفحات نمایشی فاصله بگیرند، از آنان بخواهید تا نقاط مختلف جهان را از روی کتاب کشف کنند. خواندن، روشی عالی برای یادگیری در مورد فرهنگ‌های دیگر، بهبود سواد و ایجاد همدلی با دیگران است. گوش‌دادن به کتاب‌های صوتی نیز برای کودکان فعالیتی جذاب است. همچنین می‌توانید به طور مجازی کودکان را به تور مجازی قصه‌گویی بفرستید.

کاردستی

فرزندان خود را به چالش بکشید تا سازه‌های معروف را با موادی مانند خاک‌رس، لگوهای بازی و مقوا بسازند. همچنین می‌توانید تورهای مجازی برای دیدن معماری‌های عجیب دنیا داشته باشید تا کودکان برای ساخت، از آنها نمونه‌برداری کنند.

یادگیری زبان جدید

اگر در حال حاضر، امکان سفر فراهم نیست، می‌توانید خانواده خود را برای تعطیلات بزرگ بعدی آماده کنید. یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند انواع فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای کودکان را تحریک کند، به‌عنوان مثال، عبارات ساده مانند سلام و تشکر را به زبان‌های مختلف به آنان آموزش دهید.

سفر غذایی

یکی از بهترین قسمت‌های سفر، امتحان غذای سایر کشورها و فرهنگ‌هاست. پس می‌توانید دستور غذاهای مختلف را امتحان و از کودکان بخواهید در پخت غذا به شما کمک کنند این موارد می‌تواند تجربه چشیدن غذاهای مختلف برای کودکان را فراهم کند و همچنین با شرکت در کلاس‌های آشپزی آنلاین، از آشپزی لذت ببرید.

طبیعت‌گردی

فعالیت‌های طبیعت‌گردی زیادی برای کودکان وجود دارد؛ شناخت پرندگان در حیاط یا بالکن خانه می‌تواند برای کودکان جذاب باشد، همچنین شناسایی گل‌ها، درختان و گیاهان اطراف خانه نیز برای آنان لذت‌بخش است. تلاش کنید تا کاشتن گل‌ها را به کودکان آموزش دهید. البته در زمان کاهش محدودیت‌ها می‌توانید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به همراه کودکان در پارک محلی خود قدم بزنید و از طبیعت لذت ببرید.

آموزش سفرهای مسئولانه به کودکان

همیشه اعتقاد داشته‌ایم که کودکان باید از سنین پایین به سفر و مسافرت بروند. سفر یکی از بهترین روش‌ها برای همه افراد (پیر و جوان) در دستیابی به درک بیشتر از کشورها و فرهنگ‌های دیگر است. کودکان را در مراحل برنامه‌ریزی تعطیلات خود شرکت دهید و همچنین درباره تاثیرات خوب و بد سفر با آنان گفتگو کنید.

برخی از روش‌هایی که می‌توانیم به فرزندان کمک کنیم تا یک مسافر مسئول باشند در ذیل آمده است.

مسیر

سعی کنید مسیر مستقیم به مقصد را انتخاب کنید و با کودکان درباره تاثیرات زیست‌محیطی سفر و به‌ویژه سفرهای هوایی گفت‌وگو کنید. جبران انتشار کربن در سفرهای هوایی را در نظر بگیرید و سعی کنید سفرهای نزدیک به مبدا را انتخاب کنید.

مقصد

انتخاب برخی از مقاصد برای سفرهای تابستانی بعید است و باید سوابق منطقه انتخابی را درباره حقوق بشر، رفتار با حیوانات و حفاظت از مناطق طبیعی بررسی کنید. البته سفر به مناطقی که در وضعیت محیط‌زیستی خوبی نیستند نیز می‌تواند جنبه آموزشی محیط‌زیستی برای کودکان داشته باشد و بحث و گفتگو درباره موارد مرتبط را ایجاد کند.

مجری تور

اگر سفر خود را به صورت تور انجام می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که برگزارکنندگان تور درباره گردشگری مسئولانه تعهد داشته باشند و سفرهای پایدار و مسئولانه را ارتقاء دهند.

روش تفکر

کودکان را وادار به تفکر درباره انتخاب مقصد مورد نظر، فرهنگ و شیوه زندگی منطقه کنید. روش‌هایی را در نظر بگیرید که می‌توانید با مردم محلی در مقصد مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید و با این کار همه خانواده درک بهتری از آن مکان و افراد آن پیدا خواهند کرد.

یادگیری زبان منطقه

کل خانواده را درگیر یادگیری چند کلمه زبان محلی کنید.

سنت‌های محلی

قبل از سفر با برخی از آداب و رسوم محلی، جشنواره‌های سنتی که می‌توانید در آن شرکت کنید، آشنا شوید، زیرا روش عالی برای تجربه دیگر فرهنگ‌هاست.

خرید محلی

محصولات و کالاهای محلی را خریداری کنید. با انجام این کار، به پشتیبانی جوامع محلی کمک خواهید کرد. این مسئله در مورد محل اقامت نیز صدق می‌کند.

شناخت فرهنگ و سنت‌های محلی

به فرهنگ‌ها و سنت‌های محلی احترام بگذارید، اطمینان حاصل کنید که بایدها و نبایدهای مقصد را می‌دانید. برای کودکان این موارد گاهی جذاب است؛ به‌عنوان‌مثال، قبل از ورود به رستورانی ژاپنی باید کفش‌های خود را درآورید و یا در نپال زمان سلام‌کردن دست خود را بالا ببرید.

کاهش مصرف، استفاده مجدد، بازیافت

سعی کنید ردپای خود در طبیعت را به حداقل برسانید. استفاده از بطری آبی که دوباره قابل استفاده است و اطمینان از دورریختن زباله‌ها به درستی می‌تواند برای کودکان بسیار مفید باشد.

مراقبت از محیط طبیعی

با کودکان درباره اهمیت مراقبت از محیط‌طبیعی گفت‌وگو کنید. در زمان بازدید از باغ‌وحش، آکواریوم یا پارک ملی مکانی را انتخاب کنید که از حفاظت و آموزش حیوانات حمایت می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار