موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
223948
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

قاچاق کودکان یمن به عربستان و نگرانی انصارالله

رهبر «جنبش انصارالله» از قاچاق کودکان یمن به عربستان توسط باندهای (گروه‌های) تبهکار که با انگیزه‌های مختلف انجام می‌شود، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش کودک پرس ،آژانس مطبوعات یمن امروز (چهارشنبه) به نقل از «عبدالملک الحوثی» اضافه کرد: دستگاه‌های امنیتی یمن چند ماه قبل باندهای تبهکاری که کودکان این کشور را به عربستان و کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس، قاچاق و از آن‌ها به چند منظور بهره‌برداری می‌کردند را شناسایی نمودند.

وی در پانزدهمین سخنرانی خود در ماه رمضان افزود: این باندها کودکان را به سه دسته تقسیم می‌کنند، برخی از آن‌ها را برای انجام کار اجباری و قاچاق و تعدادی دیگر را برای بهره‌برداری جنسی و گروه دیگری را نیز به منظور گدایی به سود این باندها مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه این باندها، قاچاق اعضای بدن کودکان را نیز انجام می‌دهند، اضافه کرد: این باندها با مافیای اروپا و آمریکا در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط دستگاههای امنیتی یمن، باندهای تبهکار در ازای پرداخت پول به والدین، فرزندان آن‌ها را به عربستان و سایر کشورها قاچاق می‌کنند.

عربستان به همراه امارات متحده عربی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ با تشکیل یک ائتلاف، مردم فقیر و مسلمان یمن را هدف حملات گسترده قرار داده و در طول این سالها با سلاح‌هایی که واشنگتن و متحدانش در اختیار آل سعود قرار داده، هزاران نفر از شهروندان یمنی را قتل عام کرده است.

شرایط مردم یمن به دلیل تجاوز و بمباران همه روزه متجاوزان در کنار تحریم همه جانبه این کشور هر روز ابعاد تازه و گسترده‌ای به خود می‌گیرد و مردم مسلمان و مظلوم  این کشور هر روز با مشکلات جدیدی روبه رو می‌شوند، که البته کودکان یمنی در کنار زنان این کشور تاکنون بیشترین آسیب را در اثر این تجاوز دیده‌اند.

یکی از مشکلات یمنی‌ها به ویژه کودکان این کشور در هفت سال گذشته شرایط وخیم پزشکی و بهداشتی آن‌ها می‌باشد به حدی که وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که سالانه ۵۰ هزار کودک شیرخواره یمنی به سبب کمبود خدمات پزشکی جان خود را از دست می‌دهند.

شرایط بغرنج کودکان یمنی و کشته شدن بسیاری از والدین آن‌ها در اثر بمباران و یا دیگر حوادث جنگ تحمیلی به این کشور به حدی شده که “طه المتوکل” وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن گفته است که این کشور نیاز فوری به دست کم هزار پرورشگاه و محل نگه داری اطفال برای نجات جان کودکان شیرخوار دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار