موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223925
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

مشهد/ برگزاری اولین جشنواره عروسک سازی

قناویزچی گفت: اولین جشنواره عروسک سازی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوچوانان، کمیته امداد، معاونت اقتصادی و سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، خرداد و تیر ۱۴۰۰ با هدف حمایت از کسب و کارهای خانگی و صنعت عروسک سازی برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس ،«علی قناویزچی» در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: این جشنواره با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوچوانان، کمیته امداد، معاونت اقتصادی و سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، خرداد و تیر 1400 با هدف حمایت از کسب و کارهای خانگی و صنعت عروسک سازی برگزار می شود.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد علت برگزاری این جشنواره را بهره مندی از طرح ها و ایده های نو در حوزه عروسک سازی برای رقابت با برندهای خارجی از نظر محتوا عنوان کرد و افزود: ما می خواهیم با برگزاری جشنواره عروسک سازی ضمن شناسایی افراد متولی این حوزه، افراد صاحب فکر و هنر را وارد این حوزه کنیم و از فکر و ایده آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تاکید داشته اند؛ افزود: برای برند شدن یک عروسک که متناسب با فرهنگ ایرانی باشد ابتدا نیازمند شناخته شدن است که بهترین راه شناخته شدن یک عروسک، ساخته شدن انیمیشن آن عروسک است.

قناویزچی اظهار داشت: ما ادعایمان این است که بزرگترین تاریخ کهن جهان را داریم اما سوال این است که چرا با این همه قدمت تاریخی یک عروسک با موضوع شاهنامه نداریم؟ عروسکی هم که در حوزه شاهنامه تولید می شود خشن است. لذا بابد افراد صاحب ایده در این حوزه شخصیت ها را به شکلی طراحی کنند که کودکان با آن عروسک که می تواند بخشی از هویت ملی ما باشد، ارتباط بگیرند.

وی افزود: حوزه صنعت عروسک می تواند چند وجهی باشد از جمله بحث ساخت عروسک، بخش فرهنگی و بخش محتوا بخشی است که بچه ها با شخصیت های ایرانی آشنا شوند بخش بعدی تولید انیمیشن و کتاب حوزه عروسک است.

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد هدف از برگزاری جشنواره عروسک سازی را در مرحله اول شناسایی افراد دغدغه مند در حوزه عروسک سازی از طراح و ایده پرداز دانست و بیان کرد: این جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود و افراد فرصت دارند به مدت دو ماه در این جشنواره شرکت نمایند و در پایان به سه نفر از برگزیدگان جوایز نفیس اهدا می شود.

وی اظهار داشت: افراد مایل به شرکت در این جشنواره ابتدا باید طرح خود از عروسک مد نظر را حداکثر تا 20 خرداد ارسال نمایند، با تایید هیئت داوران از طرح ارسال شده، حداکثر تا 5 تیر عروسک آن طرح باید به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و در خرداد ماه عروسک های ارسال شده در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار