موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223862
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

هرمزگان/ پذیرش ۱۰ کودک به فرزند خواندگی

رییس اداره بهزیستی کیش گفت: تاکنون در این جزیره ۱۰ تن از کودکان بی سرپرست به فرزند خواندگی پذیرفته شدند.

به گزارش کودک پرس ،شقایق کهورزاده روز سه شنبه اظهار داشت: این کودکان از اقصی نقاط کشور به فرزند خواندگی قبول شده اند و هم اکنون نیز زیر نظر کارشناسان بهزیستی در کنار خانواده های جدید خود زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد:همچنین از فرزندخواهی پنج خانواده دیگر در این جزیره خبر داد و افزود: صلاحیت این خانواده ها هم اکنون دردست بررسی بوده و به محض تایید یکی از کودکان بی سرپرست این جزیره به عنوان فرزند خوانده به آنان تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جزیره آسایشگاه نگهداری کودکان بی سرپرست نداشته و این کودکان در مراکز زیر نظر بهزیستی استان در سایر شهرستان ها نگهداری می شود گفت: زوجین و دختران بالای ۳۰ سال می توانند در خواست خود برای فرزندخواهی را به سازمان بهزیستی ارایه بدهند.

شرایط فرزندخواندگی در گذشته خاص زوجینی بود که فرزندی نداشتند، علاوه بر این، این افراد باید مقیم ایران بوده و پنج سال تمام از تاریخ ازدواج آنها گذشته و سن یکی از زوجین حداقل ۳۰ سال باشد.

همچنین زوجین دارای محکومیت جزایی موثر به‌علت ارتکاب جرائم عمدی و مهجور نبوده و زوجین یا یکی از آنها دارای تمکن مالی باشند.

تسهیل قانون فرزندخواندگی در کشور از سال ۸۸ آغاز شد و نخستین کار عملی در این زمینه تحویل کودکان بی‌سرپرست به شبه‌خانواده‌ها بود.

شبه‌خانواده به خانواده‌ای گفته می‌شود که ضمن حفظ بافت خانوادگی، مراقبت و پرورش یک الی سه نفر از کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی را موقت و با نظارت کارشناسی سازمان عهده‌دار می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار