موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223853
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

گیلان/ افزایش ابتلای کودکان به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بیان کرد: در حال حاضر شمار کودکان مبتلا به کرونا در گیلان افزایش یافته است.

به گزارش کودک پرس ،دکتر آبتین حیدرزاده گفت: روز گذشته از ۱۸ کودک مشکوک به کرونا در یکی از بیمارستان‌های رشت، تست ۱۰ کودک مثبت شد. با شدت گرفتن پیک چهارم کرونا در گیلان همه گروه‌های سنی از جمله جوانان و کودکان درگیر این ویروس شده‌اند و اکنون با توجه به کاهش تست‌های موجود، با مشاهده ۴ نوع علایم، بیماران کرونا تشخیص داده می‌شوند.  در این مدت آمار متوفیان کرونا نیز افزایش یافته و خانواده‌های زیادی را داغدار می‌کند. بنابراین لازم است با رعایت پروتکل‌ها و نظارت بیشتر از تشدید این ویروس جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به کمبود اکسیژن در گیلان هم تصریح کرد: در حال حاضر کمبود دستگاه اکسیژن در گیلان وجود ندارد اما در صورت افزایش بیماران بدحال باید کپسول‌های اکسیژن در استان تقویت شوند. ضمن اینکه از ابتدای شیوع کرونا در گیلان ۱۲ بیمارستان گیلان مجهز به اتاق اکسیژن ساز شدند. علاوه بر این ۴ دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان‌های آستارا، رودبار، لاهیجان و رودسر اختصاص یافت و ۴ دستگاه دیگر نیز برای تجهیز بیمارستان‌های پورسینا رشت، رازی رشت و تالش و لنگرود در حال انجام است. در این مدت ما شاهد افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تخت‌های ICU در گیلان بودیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون ۵۰ هزار دز واکسن کرونا به گیلان اختصاص یافته است. ۵ هزار گیلانی نیز هر دو نوبت واکسنشان را دریافت کرده‌اند اما پانزده هزار نفر یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.
حیدرزاده با اشاره به اینکه گیلان درصدد دریافت سهمیه‌ بیشتر واکسن کروناست افزود: این مقدار واکسن به کادر درمان، پاکبانان، سالمندان و معلولان بستری در آسایشگاه‌ها و نظام پزشکی استان تزریق شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهر از ۱۷ شهر گیلان در وضعیت قرمز قرار داشته و ۱۳۶ بیمار بدحال کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار