موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223789
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

کرمان/ همکاری سازمان بهزیستی و رادیو، جهت کاهش آسیبهای اجتماعی

عباس بلندی رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه آشنایی با دلایل و علل کودک آزاری تا حد زیادی می‌تواند به والدین در پیشگیری از این اتفاق کمک کند. گفت : هر گونه رفتاری که باعث آزار کودک در هر بعدی از وجود او اعم از روحی، عاطفی، جسمی، جنسی و… شود را کودک آزاری تعریف می‌کنند و این رفتارها می‌تواند از جانب والدین، نزدیکان، معلمان و سایر افراد باشد.

به گزارش کودک پرس ،عباس بلندی اظهار داشت: با این حال کودک آزاری معمولا به دلیل شرایط خانوادگی، فردی و اجتماعی به وجود می‌آید و با عوارض متعددی برای کودک و خانواده او همراه است. گاهی شدت فشار بر روی کودک و والدین به قدری زیاد می‌شود که مسائلی از جمله خودکشی و یا قتل اتفاق می‌افتد.
بلندی همچنین با تشریح کودک آزاری،عوامل و پیامدهای آن نقش و مداخلات و اقدامات سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی را در این خصوص بیان کرده و افزود: طی سال گذشته ۱۴۰۰ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در خصوص کودک ازاری ،اختلافات حاد خانوادگی ، همسر ازاری ،خودکشی، زنان اسیب دیده و غیره داشته ایم ومن همین جا از تمامی خانواده ها و مردم تقاضا میکنم که اگر با مورد کودک آزاری مواجه شدند حتما با کارشناسان بهزیستی و اورژانس اجتماعی مشورت کنند
وی همچنین به راههای پیشگیری و لزوم مشاوره های قبل از ازدواج و استفاده از متخصصین روانشناسی و مشاوره در حل اختلافات خانوادگی،  کسب مهارتهای زندگی و فرزند پروری پرداخت.
شایان ذکر است رییس بهزیستی رفسنجان در حاشیه این نشست اظهار داشت : طی جلسه ای که  با رییس رادیوی رفسنجان برگزار گردید ، تصمیم گرفتیم با تشکیل کارگروه تخصصی آسیبهای اجتماعی و باحضور برنامه سازان رادیو هفته ای حداقل یک برنامه در خصوص مسایل و آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها باحضور کارشناسان بهزیستی تدوین و پخش گردد.
که در همین رابطه نیز اولین نشست کارشناسان تخصصی بهزیستی و صدا و سیما با حضور بلندی رییس بهزیستی رفسنجان و جمعی از کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی در محل رادیو رفسنجان برگزار شد.
در این نشست یدالله صالحی مدیر رادیو رفسنجان گفت: پرداختن به  آسیب های اجتماعی از ضروریات جامعه امروز است که رادیو با توجه به رسالت خود باید در این زمینه در خدمت مردم باشد و هدف ما از این جلسه ساختن برنامه هایی در جهت معرفی کارها و خدمات انجام شده از سوی بهزیستی و کمک به فرهنگ سازی در خصوص آسیب های اجتماعی می باشد.
عباس بلندی رییس بهزیستی رفسنجان هم در این جلسه با تشکر از مجموعه رادیو رفسنجان ،در خصوص آسیب های اجتماعی موجود در جامعه امروز سخنانی ایراد نموده و خاطر نشان کرد : کودک آزاری، اعتیاد ،همسر آزاری ،زنان آسیب دیده و دختران فراری از جمله آسیب های مهم جامعه امروز است که نیاز به اطلاع رسانی دارد.
در ادامه این جلسه هر یک از کارشناسان حوزه آسیب به معرفی حوزه خود پرداخته و عوامل برنامه ساز رادیو  هم در جهت ساخت برنامه های مرتبط با این آسیب ها دیدگاه خود را بیان کردند

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار