موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
223776
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

مخافت اکثر آمریکایی‌ها درباره عملکرد مهاجرتی بایدن

نتایج یک نظرسنجی نشان داد بیش از نیمی از آمریکایی‌ها از عملکرد «جو بایدن» در ارتباط با افزایش مهاجران از آمریکای مرکزی و بخصوص وضعیت کودکان بدون سرپرست در مرز ایالات متحده با مکزیک رضایت ندارند.

به گزارش کودک پرس ،نظرسنجی «واشنگتن پست/ای‌بی‌سی نیوز» نشان داد ۵۳ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند با کاری که بایدن در ارتباط با مدیریت افزایش تعداد مهاجران و پناهجویانی که به مرز می‌رسند انجام داده، تا حدی مخالف هستند. در مقابل تنها ۳۷ درصد اعلام رضایت کردند. حدود نیمی از آن‌ها—۴۴ درصد— هم به شدت با عملکرد وی مخالف بودند.

در عین حال، در بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تفاوت دیدگاه در این خصوص قابل توجه بود. در حالی که ۶۴ درصد دموکرات‌ها با عملکرد وی در مرزها موفق بودند، تنها ۱۰ درصد جمهوری‌خواهان چنین نظری داشتند.

نتایج این نظرسنجی بعد از هفته‌ها فشار بر دولت بایدن از سوی منتقدان جمهوری‌خواه که می‌گویند تغییر سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی ترامپ از جمله سیاست «در مکزیک بمان» باعث افزایش شمار مهاجران در مرزهای آمریکا شده، منتشر شد است. از سوی دیگر منتقدان چپ می‌گویند بایدن از وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص کمک به مهاجران ثبت نشده و آزاد کردن کودکان از بازداشتگاه‌های مرزی دولت آمریکا عقب نشسته است.

این نتایج همچنین در آستانه سخنرانی بایدن در نشست مشترک کنگره منتشر شده که قرار است اواخر این هفته به مناسبت ۱۰۰ روزگی دولت وی که احتمالاً به موضوع مهاجرت هم خواهد پرداخت، ایراد شود.

جو بایدن اخیراً برای اولین بار از زمانی‌که به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شد، رکورد بی‌سابقه پناهجویان در مرز مکزیک و آمریکا را به عنوان «بحران» توصیف کرد و گفت که اوضاع در مرز آمریکا، طرح‌های وی برای پذیرش پناهجویان بیشتر از سراسر جهان را تضعیف کرده است. (جزئیات بیشتر)

نظرسنجی واشنگتن پست/ای‌بی‌سی بین ۱۸ تا ۲۱ آوریل (۲۹ فروردین تا اول اردیبهشت) با شرکت بیش از هزار آمریکایی و حاشیه خطای ۳.۵ درصد انجام شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار