موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223773
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

گیلان/ ابتلای کودکان رو به افزایش است

ویروس کرونا علاوه بر درگیر کردن سالمندان اکنون به جوانان و کودکان روی آورده و طبق مشاهدات، شمار کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان رو به افزایش است.

به گزارش کودک پرس ،در حال حاضر تمامی شهرستان‌های استان گیلان به جز شهرستان رضوانشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شهرستان رضوانشهر نیز اکنون در وضعیت پرخطر است.

پس از ماه‌ها آرامش نسبی و ثبات آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان اکنون پیک چهارم کرونا روز به روز قربانیان بیشتری را به کام مرگ می‌کشاند.

این در حالی است که سال گذشته از آبان‌ماه تا ماه‌های پایانی سال شاهد کنترل و روند کاهشی شیوع کرونا بودیم و شمار متوفیان ناشی از کرونا بسیار کمتر از آمار کنونی بود.

علت افزایش شمار متوفیان ناشی از کرونا در گیلان شدت و عوارض خطرناک‌تر موج چهارم کرونا است که البته با چاشنی ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی نیز ترکیب شده و جان مبتلایان زیادی را می‌گیرد‌.

طبق اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر شمار کودکان مبتلا به کرونا در گیلان نیز افزایش یافته و روز گذشته از 18 کودک مشکوک به کرونا در یکی از بیمارستان‌های رشت، تست 10 کودک مثبت شد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تداوم پیک چهارم کرونا در استان و شیوع بیش از پیش آن آمار متوفیان کرونایی در هفته‌های آینده افزایش یافته و خانواده‌های زیادی را داغدار می‌کند.

همچنین در میان بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افراد با سنین پایین و جوانان بسیاری دیده می‌شوند که به‌دنبال عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نزدن ماسک به این بیماری دچار شده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار