موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223747
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

تهران/ اجرایی شدن طرح محله دوستدار کودک در شمال شهر

سند صحافی شده برنامه عملیاتی محله دوستدار کودک منطقه یک توسط مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران جهت اجرای فعالیت های برنامه ای و تجهیزی در محله زعفرانیه، به شهردار منطقه یک تقدیم شد.

به گزارش کودک پرس ،سید حمید موسوی، شهردار یک این منطقه در جلسه ای که در راستای پیشبرد اهداف طرح محله دوستدار کودک، تحت عنوان ارزیابی و ارایه برنامه عملیاتی مصوبه دوستدار کودک با حضور مجتبی دانشور مدیر کل اداره آموزش های شهروندی تشکیل شد، اظهار داشت: این سند  شامل چک‌ لیست خدمات پیش بینی شده برای هر حوزه ی معاونت شهرداری است که با همکاری همه قسمت ها در زعفرانیه به اجرا خواهد رسید.

او گفت: با توجه به شعار تهران شهری برای همه، طرح محله دوستدار کودک باید به گونه ای اجرا شود که محدودیتی برای سایر اقشار و گروه های جامعه به وجود نیاورد و برنامه ریزی ها به نحوی باشد تا از ظرفیت های مردمی و مشارکت های اجتماعی محلی به شکل حداکثری استفاده شود.

موسوی افزود : همزمان و همراه با اجرای طرح محله دوستدار کودک و اصلاح کالبدی، باید آموزش های لازم نیز صورت پذیرد و طرح از پیوستگی و همپوشانی برخوردار باشد.

سید عباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه نیز با اشاره به اهداف محله دوستدار کودک خاطر نشان کرد: محله دوستدار کودک، محله ای است که نیازهای کودکان را در کانون توجه قرار داده و در راستای توسعه، مناسب سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی محله برای فعالیت کودکان تلاش می کند تا آنها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در محله و شهر زندگی کنند.

او به  تشریح فرایند انتخاب محله دوستدار  کودک در زعفرانیه پرداخت و گفت: جلسات برگزار شده در خصوص محله  دوستدار کودک این منطقه از ۴ شهریور ماه ۹۹  شروع شد و در پایان شهریور ماه طی جلسه ای با حضور شهردار منطقه یک و مدیرکل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران، محله زعفرانیه به عنوان محله دوستدار کودک انتخاب شد و دی ماه جلسه ای تحت عنوان ابلاغ برنامه عملیاتی دوستدار کودک تشکیل و پس از آن زمانبندی پیشنهادی برنامه های اجرایی معاونت های این منطقه به دبیرخانه دوستدار کودک در اداره کل آموزش های شهروندی ارسال و اکنون سند آن تدوین و ابلاغ شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار