موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223744
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

قزوین/ حمایت بهزیستی از کودکان نیازمند به جراحی چشم و عینک

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: کودکانی که در طول طرح پیشگیری از تنبلی چشم سنجش بینایی می‌شوند درصورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا وارثی با اشاره به برنامه‌های اداره کل بهزیستی برای جلوگیری از معلولیت‌های جسمی گفت: دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی قزوین تلاش دارد تا با برنامه ریزی مناسب و غربالگری به موقع کودکان از معلولیت‌های جسمی جلوگیری کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: فعالیت‌های این دفتر در بخش شنوایی، بینایی و ژنتیک تقسیم بندی می‌شود و هر ساله تعداد بسیار زیادی از کودکان و نوزادان غربالگری می‌شوند تا بدین وسیله پیشگیری از معلولیت به بهترین شکل ممکن محقق شود.

وی ابراز کرد: طرح غربالگری بینایی از سال ۷۴ در کودکان ۳ تا ۶ ساله در تمام طول سال در پایگاه‌های دائمی و غیردائمی به اجرا در می‌آید، با اجرای این طرح در سال گذشته  ۳۸ هزار کودک قزوینی غربالگری شدند.

این مسئول ادامه داد: هدف این برنامه کاهش و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان بموقع بیماری در سنین طلایی یعنی زیر پنج سالگی می‌باشد که خوشبختانه به شکل احسن در استان قزوین اجرا شده است.

وارثی گفت: کودکانی که در طول طرح پیشگیری از تنبلی چشم سنجش بینایی می‌شوند درصورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار