22374
۰۱ شهریور ۱۳۹۶

بر غذاخوردن کودک نظارت داشته باشید

به گزارش کودک پرس ،وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از حوادث در هنگام غذا خوردن کودک نکات ایمنی را به والدین توصیه کرد. وزارت بهداشت از والدین خواست، هنگام غذا خوردن کودک نباید او را تنها گذاشت و حتی تا سه سالگی نیز لازم است یک نفر بر غذا خوردن کودک نظارت […]

به گزارش کودک پرس ،وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از حوادث در هنگام غذا خوردن کودک نکات ایمنی را به والدین توصیه کرد.
وزارت بهداشت از والدین خواست، هنگام غذا خوردن کودک نباید او را تنها گذاشت و حتی تا سه سالگی نیز لازم است یک نفر بر غذا خوردن کودک نظارت داشته باشد.
برای پیشگیری از خفگی کودک، با پرهیز از در دسترس قراردادن مواد غذایی نظیر سوسیس، شکلات، آب نبات، تخمه وآجیل، انگور و تکه‌های درشت گوشت، به کودک در حالت نشسته، غذا دهید و مراقب جویدن غذا و بلعیدن او نیز باشید.
در این گزارش تاکید شده است به هیچ وجه به کودک در اتومبیل یا کالسکه در حال حرکت، غذا ندهید و چنانچه هنگام دندان در آوردن کودک برای بی‌حسی لثه از دارو استفاده می‌شود، از آنجا که دارو باعث بی‌حسی ماهیچه‌های گلو شده و بلعیدن غذا را مشکل می‌کند، سعی شود زمان استفاده از دارو نزدیک غذا خوردن نباشد.

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار