موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223643
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

زنجان/ برگزاری جشنواره قصه گویی مجازی

بیست‌وسومین جشنواره ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال با شعار «آینده ساختنی است» و با موضوعات و بخش های مختلف و متنوع به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس ،نخستین جلسه هم اندیشی اعضای دبیرخانه جشنواره قصه گویی استان زنجان در سال 1400 با بررسی شیوه نامه این جشنواره تشکیل شد .

در این جلسه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و رئیس جشنواره استانی قصه گویی ، ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان و بهره مندی از برکات این ماه سراسر رحمت الهی ، نکاتی را در خصوص اهمیت قصه و قصه گویی اشاره کرد و گفت: یکی از ابزارهای تربیتی که قدمتی به بلندای تاریخ بشری و زندگی انسان ها دارد قصه گویی است این هنر فاخر که یکی از فعالیت های برند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد و یکی از برنامه های جذاب و مورد علاقه مخاطبان کانون می باشد.

علیرضا نوری ادامه داد: بنابراین با اهمیت دادن به هنر ارزشمند قصه و قصه گویی می توان بسیاری از آموزه های دینی ، مهارت های زندگی ، مفاهیم تربیتی را برای کودکان یاد آور شد از این رو از همه علاقمندان دعوت می شود در این رویداد ملی و بین المللی شرکت نمایند .

وی با اشاره به اینکه جشنواره قصه گویی در بخش های ملی، بین المللی، قصه گوی برتر، پادکست و قصه 90 ثانیه اجرا می شود، گفت:در بخش ملی،  اجرای زنده‌ (مجازی) قصه‌گویی از سوی دختران و پسران (۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (۱۸سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در سه بخش «قصه‌هایی برای کودکان»، «قصه‌هایی برای نوجوانان» و «قصه‌هایی برای بزرگسالان» پیش بینی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بخش بین‌الملل شامل رقابت صحنه‌ای (مجازی) قصه‌گویان برگزیده‌ی ۲۲ دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی یا بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و قصه‌گویان منتخب سایر کشورها است.

به گفته نوری، بر اساس آنچه در فراخوان منتشر شده در جشنواره بیست‌وسوم، دو بخش جدید با نام‌های «قصه‌گوی برتر» و «پادکست» به جشنواره اضافه شده است. قصه‌گوی برتر، رقابت حرفه‌ای‌های حوزه‌ی قصه‌گویی است و با شکل و شمایلی متفاوت از سایر بخش‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است که در آن تنها افرادی می‌توانند شرکت کنند که بر اساس جدول امتیازات مشخص شده، امتیازات لازم  را در حوزه‌های مختلف به دست بیاورند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پادکست هم به عنوان یک بخش نوپا در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، فرصتی تازه برای آن‌ دسته از علاقه‌مندان به قصه‌گویی است که می‌خواهند از طریق ابزارهای نوین به ترویج این هنر بپردازند.

وی افزود:  برای سومین مرتبه، با عنوان «قصه زندگی من» در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار خواهد شد.

 بر اساس فراخوان منتشر شده ی  بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

بر این اساس، فرآیند اجرایی جشنواره از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و مرحله پایانی آن در آذر امسال و هم‌زمان با شب یلدا شب قصه برگزارخواهد شد.

علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر همه روزه با شماره تماس ۳۳۴۶۱۱۱۵ داخلی ۲۰ دبیرخانه استانی در ارتباط باشند . و یا فراخوان ها و اطلاعیه های جدید این جشنواره را از طریق سایت کانون دریافت نمایند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار