موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223562
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

خراسان رضوی/ آماده فعالیت نخستین دستگاه تریلی تئاتر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: نخستین دستگاه خودرو تریلی به منظور اجرای سیار تئاتر در این استان خریداری، تجهیز و آماده فعالیت شد.

به گزارش کودک پرس ،ابراهیم زره‌ساز روز پنجشنبه افزود: این حرکت فرهنگی اجتماعی موثر و جذاب که در قالب آن اجرای تئاتر صحنه‌ای برای کودکان و نوجوانان صورت می گیرد پیش از این تنها در پایتخت تجربه شده بود و هم‌اینک اجرای سیار نمایش های تئاتری در کشور با به کارگیری ۶ دستگاه تریلی با عنوان “پیک امید کانون” تنها در تهران جریان دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: هفتمین تریلی تئاتر کشور که با عنوان تئاتر سیار نیز شناخته می‌شود در خراسان رضوی در حال آماده‌سازی و تجهیز است که با توجه به قابلیت طی مسافت طولانی و با توجه به تجهیز کامل آن، علاوه بر ملزومات اجرای تئاتر به تجهیزات کتابخانه‌ای و سرگرمی، امکان ارائه خدمات به دورترین نقاط استان را دارد.

زره ساز افزود: در حال حاضر هیچ استانی در کشور از این امکان برخوردار نیست و صرفا تریلی تئاترهای استان تهران به سایر استانها سفر کرده و به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی می‌دهند.

وی ادامه داد: با پیگیری و حمایت استانداری خراسان رضوی یک دستگاه تریلی ۱۸ چرخ در اختیار این کانون قرار داده شده و از محل بودجه آسیب‌های اجتماعی اعتباری برای تجهیز آن تخصیص یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز کد اختصاصی اعتباری به این پروژه اعطا کرد که در نتیجه در حال حاضر آماده‌سازی این تریلی تئاتر در مراحل پایانی قرار دارد و ویژه همین استان خواهد بود.

زره ساز افزود: تاکنون ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز این تریلی هزینه شده است که پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی، هنری و اجتماعی خود را در استان ۶ میلیون ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هم‌اینک در قالب فعالیت ۳۴ مرکز ثابت، ۹ مرکز سیار و سه مرکز پستی به عموم مردم به ویژه طیف سنی کودک و نوجان ارائه می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار