موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
223559
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

واکسیناسیون مالاریا به ۶۵۰ هزار کودک آفریقایی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: ۶۵۰ هزار کودک در آفریقا واکسن مالاریا را دریافت کرده اند.

به گزارش کودک پرس ،سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: در برنامه دو ساله واکسیناسیون علیه مالاریا بیش از ۶۵۰ هزار کودک در سراسر کنیا، غنا و مالاوی در برابر این بیماری مصون شده اند.

واکسن مالاریا موسوم به RTS,S تنها واکسن موجود برای کاهش خطر ابتلا به مالاریا در کودکان است. این واکسن با پلاسمودیوم فالسیپاروم کشنده ترین انگل مالاریا در جهان و شایع ترین گونه در آفریقا مقابله می کند.

چندین سال است که پیشرفت علیه بیماری مالاریا متوقف شده است.

گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۰ حاکی از آن است که پیشرفت در برابر این بیماری منتقله از پشه تغییری نکرده و به طور خاص در کشورهای آفریقایی بیشترین بار موارد ابتلا و مرگ و میر را تحمیل کرده است.

در سال ۲۰۱۹ در سراسر جهان موارد ابتلا به مالاریا حدود ۲۲۹ میلیون مورد برآورد شده است که این رقم معادل آمار چهار سال گذشته است. بیش از ۹۰ درصد موارد فوت ناشی از مالاریا در آفریقا گزارش شده که اکثریت آنان- بیش از ۲۶۵ هزار نفر- کودک بوده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است: تستهای بالینی نشان می دهد واکسن RTS,S که در چهار دوز تزریق می شود می تواند از چهار مورد ابتلا در هر ۱۰ نفر و از سه مورد در هر ۱۰ مورد مالاریای شدید در یک دوره چهار ساله جلوگیری می کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار