موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223547
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

هرمزگان/ اجرای غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال در کیش

کارشناس پیشگیری از معلولیت و دفاتر مشاوره اداره بهزیستی کیش از اجرای طرح غیرحضوری غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال در کیش خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،فرزانه فانی گفت: والدین کودکان جامعه هدف با مراجعه به نشاني moshavereh.behzisti.gov.ir و وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان نسبت به پر کردن پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

کارشناس پیشگیری از معلولیت و دفاتر مشاوره بهزیستی کیش افزود: در سال‌های گذشته این غربالگری به صورت حضوری در مهد‌های کودک اجرا می‌شد، اما امسال به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهد‌های کودک سازمان بهزیستی اجرای غیر حضوری این طرح آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه شایع‌ترین اختلال دوران کودکی اضطراب است، افزود: در بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته و مانع تشخیص و مداخله به موقع می‌شود.

فرزانه فانی افزود: اختلال اضطراب کودکی پدیده‌ای گذرا نبوده و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سو مصرف مواد مخدر می‌شود.

وی گفت: والدین باید توجه داشته باشد در صورت تداوم بیش از چهار هفته علائمی همچون دل‌درد، کابوس‌های شبانه و حالت تهوع کودک را به پزشک متخصص معرفی کنند تا در صورت تشخیص این پزشک به روانشان معرفی شود.

فانی افزود: با تشخیص به موقع و طراحی مداخله به هنگام می‌توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار