موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223539
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

آموزش مجازی بهتر از ذهن خالی کودکان است

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش کودکان از طریق مجازی و یا آموزش تلویزیونی بسیار بهتر از آن است که ذهن کودک خالی بماند.

به گزارش کودک پرس ،کلاس های مجازی و آموزش مجازی دنیای جدیدی را به روی دانش اموزان و خانواده ها باز کرده است . گروهی کاملا راضی و گروهی ناراضی از این سبک به این علت که بار اموزش دانش اموزان دبستانی به عهده مادارن افتاده است.

اما این وضعیتی است که به وجود امده و دانش اموزان و خانواده ها مجبور هستند تا پایان مهمانی کرونا از ان اطاعت کنند چه افراد راضی و چه افراد ناراضی . در این میان برخی از خانواده ها سردرگمی هایی دارند که برای سال جدید چه باید کرد؟ کلاس اولی ها چه باید بکنند و با این شرایط  خانواده ها چگونه می توانند فرزند خود را ثبت نام کنند؟

لیلا سادات ابطحی در مورد ثبت‌نام دانش‌آموزان و دغدغه والدین اظهار داشت: ثبت دانش‌آموزان اول ابتدایی و هفتم متوسطه از اول خردادماه کلید می‌خورد.

وی افزود: ما به دنبال فضایی برای پاسخگویی به پرسش‌ها و دغدغه‌های اولیا هستیم و برنامه‌ریزی‌هایی در اداره‌کل آموزش و پرورش صورت گرفته تا ثبت‌نام دانش‌آموزان به بهترین نحو انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص شرایط ثبت‌نام بیان کرد: به دلیل شرایط شیوع کرونا به دنبال ثبت‌نام غیرحضوری و سامانه‌ای هستیم که در مورد جزئیات ورود به سامانه و چگونگی ثبت‌نام در زمان لازم اطلاع‌رسانی می‌شود.

ابطحی با اشاره به ضرورت ثبت‌نام دانش‌آموزان تصریح کرد: بعضی از والدین به دلیل شیوع کرونا اقدام به ثبت‌نام فرزندان خود در سال تحصیلی کنونی نکردند ولی توصیه می‌شود که در سال تحصیلی پیش رو به اولیا حتما فرزندان خود را در پایه تحصیلی ثبت‌نام کنند.

وی گفت: ثبت‌نام در موعد خود انجام می‌شود و سپس به مدارسی که ثبت‌نام در آن صورت گرفته مراجعه می‌کنند و مدارک تحصیلی خود را به مدرسه ارائه کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: سه گروه و پایه تحصیلی پیش دبستانی یک، پیش دبستانی2 و کلاس اولی‌ها باید به فکر ثبت نام باشند. پیش دبستانی 1 مخصوص کودکان4 تا 5سال تمام است؛ یعنی کسانی که 2 مهر95 تا اول مهر96 به دنیا آمده اند.

ابطحی اظهار داشت: پیش دبستانی2 مخصوص کودکان 5 تا 6 سال تمام برای کودکانی که 2مهر94 الی یک مهر95 به دنیا آمده اند و کسانی که 6 سال تمام دارند، وارد کلاس اول می‌شوند که متولدان نیمه اول 94 و نیمه دوم93 را شامل می‌شوند.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها از ضرورت گذراندن دوره پیش دبستانی اطلاعی ندارند، تصریح کرد: وقتی دانش‌آموزان کلاس اول را پرقدرت طی خواهند کرد که آموزه‌ها و پیش زمینه‌های با کیفیت به کودک داده باشیم.

ابطحی با اشاره به اقدام نکردن بعضی از اولیا به ثبت‌نام در پایه تحصیلی اول تصریح کرد: آموزش آنلاین ممکن است شرایط آموزش سر کلاس و مدرسه را نداشته باشد ولی با شرایط کنونی بهترین وسیله آموزش است که می‌توان برای کودک فراهم کرد.

وی گفت: حتی اگر کودک از طریق برنامه‌های آموزش تلویزیون و یا فضای مجازی آموزش می‌بیند، به مراتب بهتر از این است که ذهن کودک خالی بماند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: اگر فکر می‌کنند آموزش مجازی برای کودکشان کافی نیست و دوست دارند در آموزش و یادگیری پربارتر باشند، می‌توانند روی آموزش معلمان حساب کنند.

ابطحی با اشاره به اینکه جثه کودکان معرف ذهن و هوش آن‌ها نیست، اظهار داشت: بسیاری از کودکان ریزنقشی هستند که در کلاس اول ابتدایی به خوبی می‌درخشند و جای تشکر از معلمانی دارد که مادرانه این کودکان را آموزش داده و از بی‌سوادی به سواد خواندن و نوشتن و توانمندی می‌رساند.

وی با بیان اینکه انتخاب مدرسه  خوب از دیگر دغدغه‌های والدین است، افزود: ما متولیان آموزش باید بکوشیم تا عدالت آموزشی برقرار کنیم؛ جایی که اولیای کم‌سوادتر و توانایی‌ها کمتر دارند، معلم جوان‌تر و با حوصله‌تر و با توانمندی بیشتر قرار گیرد و یا جوانترها در کنار معلمان با سابقه، تشریک مساعی و همکاری داشته باشند و در کنار دانش آموزان و والدین باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه مدرسه برند نداریم، بیان کرد: برندسازی اشتباه بزرگ است؛ چرا که هر کودکی باید شامل عدالت آموزشی باشد و والدین باید به دنبال ثبت‌نام در محدوده خود باشند.

ابطحی در خصوص علت ثبت‌نام در محدوده تصریح کرد: اگر والدین به دنبال مدرسه‌ای خاص غیر از محدوده باشند چند آسیب‌دارد؛ از جمله معایب مسیر دور مدرسه تا خانه و خستگی و خواب آلودگی، تلف شدن زمان و هزینه‌های سرویس مدرسه، تراکم دانش‌آموزان کلاس در مدارس خاص است.

وی ادامه داد: معلمان ما در همه مدارس زحمت بسیاری برای ارائه مطالب و محتوای آموزش می‌دهند و ما روی همه‌ مدارس نظارت داریم و از همه  معلمان شرح وظایف خاصی داریم؛ گاهی در مدارسی که نام برند با خود یدک می‌کشند، تراکم دانش‌آموزان و تعداد زیاد آن‌ها،کنترل کلاس را برای معلم سخت‌تر می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص الزام انجام سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان کلاس اول بیان کرد:چه بسا ضعفی در کودک است که خانواده ممکن است از آن بی‌اطلاع باشد و این ناآگاهی ممکن است باعث شود کمک‌های آموزشی موثر واقع نشود.

ابطحی با اشاره به اینکه سنجش در شرایط شیوع کرونا انجام می‌شود، اظهار داشت: قطعا شرایطی امن و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اختصاص زمان مقرر به خانواده‌ها برای جلوگیری از ازدحام پیش‌بینی و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا سنجش کودکان در شرایط مناسب انجام شود. دستورالعمل زمان سنجش برای خانواده‌ها در حال بررسی است و در زمان مقرر به خانواده ها ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به ثبت کتب درسی دانش آموزان بیان کرد: از22 فروردین ماه تا22 خرداد ماه سامانه ثبت کتب درسی فعال است و دانش آموزان میان پایه در این مدت فرصت ثبت نام دارند.

ابطحی تصریح کرد:ثبت‌نام از دو طریق فردی و گروهی انجام می‌شود که در روش فردی دانش آموزان و والدین با مراجعه به سایتirtextbook سفارش کتب درسی را انجام دهند و در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد، ثبت سفارش کتب درسی را به صورت جمعی برای دانش آموزان مدرسه انجام دهند.

وی گفت: برای پایه دوم تا ششم، هشتم تا نهم متوسطه اول و یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و فنی و حرفه‌ای از 22 فروردین تا 22 خردادماه سامانه فعال است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای پایه‌های اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسط دوم این سامانه از 6 تیرماه فعال خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار