موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
223518
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

خراسان رضوی/ 14 هزار کودک بازمانده از تحصیل

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان داریم که بخشی از آن ناشی از اثرات کرونا بر وضعیت اقتصادی خانواده‌ها است.

به گزارش کودک پرس ،قاسمعلی خدابنده اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان داریم که بخشی از آن ناشی از اثرات کرونا بر وضعیت اقتصادی خانواده‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن موجب شد عده‌ای از سرپرستان خانواده ها شغل خود را از دست داده و دچار مشکلات اقتصادی شوند که این جریان بر ادامه تحصیل فرزندان آنها تاثیر گذاشته و موجب عدم ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان در سال تحصیلی جدید شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل با اجرای طرح ضربتی شناسایی این دانش آموزان در آذرماه پارسال، شاهد شناسایی و بازگرداندن بخش زیادی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل بودیم.

خدابنده گفت: در آغاز اجرای این طرح آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل حدود ۲۷ هزار نفر بود که با اقدامات انجام شده بیش از ۱۳ هزار نفر از این شمار در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم شناسایی و به تحصیل بازگردانده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی  افزود: آمارها مقداری شناور و ممکن است بخشی از دانش آموزان از شهری به شهری دیگر رفته و یا جابه جایی بین استانی داشته باشند اما بررسی‌ها در این زمینه همچنان در حال انجام است.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور است.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار