موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
223486
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

ورود گسترده کودکان مهاجر به آمریکا

صندوق کودکان سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که کشور مکزیک شاهد افزایش نُه برابری شمار کودکان مهاجری است که از ابتدای سال میلادی جاری به سمت مرز این کشور با آمریکا روانه شده اند.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از الجزیره، «صندوق کودکان سازمان ملل متحد» (یونیسف) روز دوشنبه اعلام کرد که کشور مکزیک شاهد ورود خیل عظیمی از کودکان مهاجری است که از ابتدای سال میلادی جاری به سمت مرزهای این کشور روانه شده‌اند و هشدار داد که در اردوگاه‌های بسیار شلوغ در نزدیکی مرز این کشور با ایالات متحده، تعداد زیادی از این کودکان مهاجر نگهداری می‌شوند.

یونیسف در بخشی دیگر از بیانیه خود افزود که از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی، شمار این کودکان از ۳۸۰ تن به ۳،۵۰۰ نفر (نزدیک به ۹ برابر) رسیده است.

این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرد نیمی از کودکانی که از هندوراس، گوآتمالا، السالوادور و مکزیک به سمت شمال روانه شده‌اند، بدون والدین خود سفر می‌کنند- و این «یکی از بالاترین شمار مهاجرانی است که تاکنون در مکزیک ثبت شده است».

لازم به ذکر است که کودکان تقریباً ۳۰ درصد از مهاجرانی را تشکیل می‌دهند که هم اکنون در برخی اردوگاه‌های پناهجویان در مکزیک نگهداری می‌شوند.

به گفته مدیر منطقه آمریکای لاتین و کارائیب در یونیسف، اکثریت اردوگاه‌های پناهجویان در مکزیک بسیار شلوغ بوده و از این‌رو قادر به اسکان شمار فزاینده کودکان و خانواده‌هایی که به سوی شمال مهاجرت می‌کنند، نیستند.

گفتنی است، در ماههای اخیر هزاران مهاجر و پناهجو از منطقه آمریکای مرکزی به ویژه کشورهای «مثلث شمالی» شامل السالوادور، هندوراس، گوآتمالا- و جنوب مکزیک به امید راه یافتن به خاک ایالات متحده به سمت شمال سفر کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار