موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
223472
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

گروه‌های ایمنی کودکان با عرضه اینستاگرام مخصوص کودکان مخالفت کردند

سخنگوی اینستاگرام گفت: واقعیت این است که کودکان آنلاین هستند. آنها می‌خواهند با خانواده و دوستانشان در ارتباط بمانند، سرگرم شوند و یاد بگیرند، و ما می‌خواهیم به آنها برای انجام این کار به شکلی که ایمن و مناسب برای سنشان باشد کمک کنیم.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از NBCNews، ائتلافی از 35 سازمان و 64 کارشناس، که توسط «کمپین برای دوران کودکی بدون آگهی‌ها» (که یک سامان مستقر در بوستون آمریکا است) هماهنگسازی می‌شوند، در نامه‌ای به مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک نگرانیهایی را درباره حریم خصوصی، اسکرین‌تایم، سلامت روانی، خودباوری و فشار تجاری بر افراد زیر 13 سال ابراز نمود.

در این نامه آمده است:«اینستاگرام، به طور خاص، از ترس جوانها از بابت از دست دادن دوستان و تمایل برای تایید از جانب همسالانه برای ترغیب کودکان و نوجوانان برای چک کردن مداوم دستگاههایشان و اشتراک‌گذاری عکسها با دنبال‌کنندگانشان بهره‌برداری نامناسبی می‌کند. تمرکز مداوم این پلتفرم بر ظاهر، خودابرازی، و برندینگ چالشهایی را برای حریم خصوصی و سلامت نوجوانان در پی دارد».

این نامه می‌افزاید: «کودکان کم سن و سال از نظر رشدی برای مواجهه با این چالش‌ها حتی از نوجوانان نیز کمتر مهیا هستند، چرا که در طی این پنجره بسیار مهم از روند رشدشان یاد می‌گیرند که چگونه تعاملات اجتماعی، دوستی‌ها، و حس قوت و چالش‌های درونی خود را جهت‌دهی کنند».

وبسایت بازفید ماه گذشته گزارش کرده بود که فیس‌بوک در حال ساخت ورژنی از اینستاگرم برای کودکان زیر 13 سال است.

سخنگوی اینستاگرام، استفانی اوتوای، گفت که اخبار راه‌اندازی این ورژن زودتر از هنگام درز کرده است.

اوتوای گفت: «ما موافقیم که هرگونه تجربه‌ای که توسعه می‌دهیم باید اولویت و حریم خصوصی آنها را در اولویت قرار دهد، و ما به مشورت با کارشناسان حوزه رشد کودک، ایمنی و سلامت روانی کودک و طرفداران حریم خصوصی برای اطلاعرسانی در اینباره مشورت خواهیم کرد. واقعیت این است که کودکان آنلاین هستند. آنها می‌خواهند با خانواده و دوستانشان در ارتباط بمانند، سرگرم شوند و یاد بگیرند، و ما می‌خواهیم به آنها برای انجام این کار به شکلی که ایمن و مناسب برای سنشان باشد کمک کنیم. ما همچنین می‌خواهیم که راهکارهای عملی برای مشکل مداوم این صنعت درباره دروغ گفتن کودکان درباره سنشان به منظور دسترسی پیدا کردن به اپ‌ها بیابیم».

اوتوای گفت که Instagram Kids بدون آگهی خواهد بود و کنترل‌هایی برای والدین در آن تعبیه خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار