موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
223454
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

کودکان می توانند ۶۰الی ۷۰درصد ناقل بیماری کرونا باشند

دکتر اصغری کودکان را ناقل بیماری کرونا دانست وگفت: متاسفانه ۷۰ الی هشتاد درصد کودکان که به بیماری کرونا مبتلا می شوند بدون علامت هستند وگاها متاسفانه شاهد مرگ‌ ومیر کودکان نیز در اثر مبتلا شدن به بیماری کرونا هستیم .

به گزارش کودک پرس ،دکتر بهنام اصغری از والدین خصوصا پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها خواست که از بوسیدن ونوازش دلبندان خود اجتناب کنند هرچند این مسئله سخت است ولی در زمان کنونی که بیماری کرونا هر روز به صورتی چهره منحوس خود را نشان می دهد برای در امان ماندن خود وکودکان دلبندشان این کار را بکنند چون‌کودکان ناقل این بیماری هستند و کسانی که بیماری ضمیمه ای دارند می توانند از کودکان به این بیماری دچار شوند.

دکتر اصغری متذکر شد: .انشالله بعداز اینکه به یاری خداوند وبا همت همه مردم توانستیم به این بیماری غلبه کنیم باز هم کودکان خود ونوه های عزیز خود را در بغل گرفته ونوازش نمایید.ولی فعلا به خاطر خودتان ودلبندانتان از ازاین کار اجتناب نمایید .

تغذیه مناسب می تواند کودکان را در برابر شیوع بیماری کرونا مصون نگهدارد.

دکتر بهنام اصغری در ادامه به نقش والدین در تغذیه کودکان در زمان کرونا نیز اشاره کرد وگفت: والدین برای اینکه کودکان در مقابل این بیماری مصون بمانند باید در تهیه غذاهای مقوی اهتمام ورزند وسعی نمایند اطفال از خوردن تنقلات جدا پرهیز کنند وبه جای آن والدین نخود وکشمش ،گردو وبادام وانواع میوه جات را جایگزین تنقلات نمایند.

این متخصص بیماری اطفال تاکید کرد:، آماده سازی و پخت سبزیجات تازه می تواند دراین برهه زمانی اندکی چالش برانگیز باشد ، به ویژه هنگامی که به والدین توصیه می شود رفت و آمدهای خارج از خانه را محدود کنند.

اما در صورت امکان ، اطمینان از اینکه کودکان همچنان به مقدار زیادی میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود نیاز دارند ، مهم است. که این رژیم غذایی در برنامه غذایی کودکان باشد وی متذکر شد:

به والدین عزیز توصیه می کنم با آماده کردن غذاهای آبکی مثل سوپ و‌انواع آش وانواع غذاهایب که دارای ویتامین های مختلف هست کودکان را در مقابل این بیماری منحوس مصون نمایند

دکتر اصغری از مردم خواست جهت جلوگیری از شیوع بیماری حداقل از دوماسک استفاده کنند یکی ماسک جراحی ودبگری ماسک معمولی ،که در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا موثر است ومی تواند تا حدود از گسترش بیماری جلوگیری نماید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار