موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223447
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

خراسان رضوی/ ۳۷ درصد کودکان زیر پوشش طرح بهداشت دندان

کارشناس‌مسوول سلامت دهان و دندان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۷ درصد کودکان ۶ تا ۱۴ ساله ساکن در حوزه جغرافیایی تحت مسوولیت این دانشگاه در خراسان رضوی زیر پوشش برنامه وارنیش فلوراید رفته و از مزایای بهداشتی آن برخوردار شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر عبدالله هروی روز چهارشنبه افزود: این طرح علیرغم تعطیلی مدارس، به دلیل شیوع ویروس کرونا، عملی شد و علاوه بر آن با به کارگیری و جذب ۴۴ تکنسین دهان و دندان و تمدید قرارداد ۳۳ تکنسین دهان و دندان، حرکت مطلوبی در مسیر توزیع مناسب و کافی وسایل حفاظت فردی صورت گرفت.

وی به حمایت دولت تدبیر و امید از برنامه سلامت دهان و دندان اشاره و بیان کرد: تاکنون ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در منطقه جغرافیایی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی راه‌اندازی و فعال شده است.

وی گفت: جذب هزار و ۴۰۰ دستیار دندانپزشک، به کارگیری هزار و ۴۷۰ دندانپزشک در مراکز روستایی و گنجاندن “برنامه دندانپزشک خانواده” در نظام شبکه بهداشتی و درمانی از دیگر اقدامات موثر بر ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی مردم در سالیان اخیر بوده است.

دکتر هروی افزود: همه این اقدامات منجر به کاهش شاخص پوسیدگی دندان (دی. ام. اف. تی) در میان کودکان زیر ۱۲ سال در منطقه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی از ۲.۲ به ۱.۸۶ درصد شده است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌ حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار