موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
223395
۳۱ فروردین ۱۴۰۰

سینمای کرونازده و تداوم عدم استقبال در سینمای کودک

«پیشی میشی» پس از بیست و سه هفته اکران به فروشی معادل ۳۵۲ میلیون تومان دست یافت، اثری که با مضمون کودک انتظار بیشتری از گیشه داشت. انتظاری که همچون سایر آثار سینمای کشور برآورده نشد.

به گزارش کودک پرس ،سینمای کشور از اسفند ماه سال ۹۸ با شوک بزرگی به نام کرونا روبرو شده است، مشکلی که اکثریت مشاغل را با چالش‌های فراوانی روبرو کرده، اما از سویی به واسطه تعطیلی سالن‌های سینما تعداد زیادی از افراد شاغل در این هنر را زمین گیر کرده است.

سینماهای سراسر کشور از تاریخ شیوع کرونا تا به امروز بارها بازگشایی و تعطیل شدند، نکته مهم آنجاست که در بازگشایی های بدون برنامه و سرسری رخ داده طی دو سال گذشته هیچگاه مخاطبان راغب به حضور در سالن سینما نبودند و اکران آثاری متفاوت در ژانرها و گروه های سنی مختلف هم نتوانسته دلیلی برای جذب تماشاگر باشد.

در این میان، اما راهکار‌های سریعی همچون اکران آنلاین و سینماماشین راه افتاد، اما به دلیل نبود زیرساخت هر دو روش به سرعت شکست خوردند، سینماماشین به دلیل عدم جذابیت برای مخاطبان، اکران آثار کم رمق و همچنین نبود امکانات مناسب برای این مدیوم و اکران آنلاین به دلیل قاچاق سریع آثار در شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی به سرعت شکست خوردند.

از سویی به تازگی با پیشنهاد سازمان سینمایی برخی از آثار تولید خود را در وضعیت وخیم موج چهارم کرونا متوقف کرده اند تا سینما علاوه بر عرصه اکران در بخش تولید هم با معضلات فراوانی روبرو باشد. حال سینمای کشور نخستین ماه سال ۱۴۰۰ را هم از دست داده و با وضعیت موجود کرونا بعید است که به این زودی‌ها رنگ بازگشایی را ببیند.

در این میان برخی از تهیه کنندگان جرات به خرج داده و شانس خود در چرخه اکران را در همان معدود زمانهای بازگشایی امتحان کردند، اما این اتفاق صرفا با شکست روبرو بود، از جمله این آثار که در ژانر کودک راهی سینماها شد، فیلم سینمایی «پیشی میشی» بود.

فیلم سینمایی «پیشی میشی» به کارگردانی حسین قناعت آخرین تیر سازمان سینمایی و شورای صنفی برای بازگشت مخاطب به سینما بود، این دو مرکز می‌خواستند تا با اکران یک فیلم کودک و نوجوان خانواده‌ها را به سالن سینما بکشانند، اما طبق معمول در این راه هم شکست خوردند.

«پیشی میشی» پس از بیست و سه هفته اکران به فروشی معادل ۳۵۲ میلیون تومان دست یافت، اثری که با مضمون کودک انتظار بیشتری از گیشه داشت. انتظاری که همچون سایر آثار سینمای کشور برآورده نشد.

بهاره رهنما، رضا شفیعی جم، نفیسه روشن، ارژنگ امیرفضلی، علی کاظمی، ساعد هدایتی، محمد شیری، یوسف صیادی، صدیقه کیانفر، عباس محبوب، طا‌ها عابدی، ماهان عابدی، مهدی حدادی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. فهرست بلندی که آن هم جذابیتی برای مخاطبان نداشت.

در خلاصه فیلم سینمایی «پیشی میشی» آمد است: هیچ عشقی به اندازه عشق فرهاد به ملوس پرشور و دردسرساز نیست، شاید به خاطر شباهت فرهاد به آلن دلونه که همه رو عاشق خودش می‌کنه.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار