موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
223369
۳۰ فروردین ۱۴۰۰

بازگشت کودکان به مدرسه در آمریکا و نگرانی آسیایی تبارها

افزایش خشونت‌ها علیه آسیایی تبار‌های ساکن آمریکا در ماه‌های اخیر باعث شده که بسیاری از والدین کودکان آسیایی تبار ها در فرستادن کودکان خود به مدرسه نگرانی‌های شدیدی را تجربه کنند.

به گزارش کودک پرس ،شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس گزارش داد، افزایش خشونت‌ها علیه آسیایی تبار‌های ساکن آمریکا در ماه‌ها و هفته‌های اخیر در کنار نگرانی‌های مربوط به اوج گرفتن مجدد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور باعث شده است بسیاری از والدین کودکان آسیایی تبار در فرستادن کودکان خود به مدرسه نگرانی‌های شدیدی را تجربه کنند و بسیاری از آن‌ها ترجیح دهند به جای روش حضوری، از روش مجازی برای آموزش کودکان خود استفاده کنند.

یک زن آسیایی تبار در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت، من درباره فرستادن کودکانم به مدرسه به شکل تمام وقت در شرایطی که شاهد وقوع حملات نفرت افکنانه هستیم به شدت نگرانم. این مسئله همواره ته ذهن من حضور دارد و من از اینکه آن‌ها را بعد از این مدت طولانی به مدرسه بفرستم به خاطر همه گیری کرونا نگران هستم.

در هفته‌ای که تیراندازی مرگبار آتلانتا به وقوع پیوست برای پسر من در مدرسه اتفاقی روی داد. در کافه تریا مدرسه یکی از همکلاسی هایش به وی نزدیک شد و در حالی که با انگشتانش شکل خاصی به چشم‌های خود می‌داد گفت چرا همه کره ای‌ها قیافه شان شبیه هم است. پسر من در ابتدا ساکت بود و در نهایت تعجب به این فرد گفت مشکلت چیه؟ این کاری که می‌کنی نژادپرستانه است.

زن آسیایی تبار افزود: به نظر من ریشه اصلی مشکل کنونی به خاطر این بود که ترامپ این ویروس را ویروس چینی یا کونگفلو (اصطلاحی نژادپرستانه برای اشاره به ویروس کرونا) می‌نامید و آن را به چینی‌ها نسبت می‌داد. این مسئله در رسانه‌ها دائما تکرار و تکرار می‌شود و باعث می‌شود مردم به نوعی شستشویی مغزی شوند. این که شما آمریکایی چینی تبار باشید و یا اینکه در امریکا متولد شده باشید مهم نیست. چونکه آسیایی تبار هستید در اینجا هدف قرار می‌گیرید.

یک زن آسیایی تبار دیگر می‌گوید ما در جامعه آسیایی تبار‌ها در شرایط کنونی در حال مبارزه با دو ویروس هستیم ویروس کرونا و ویرس نفرت افکنی علیه آسیایی تبارها. زمانی که ما به این فکر می‌کردیم که پسر هشت ساله خود را بار دیگر به مدرسه بفرستیم یا نه مسائل زیادی بود که ما به آن‌ها توجه می‌کردیم. برنامه درسی مدارس و اینکه این امر چه تاثیری روی آموزش وی خواهد داشت، مسئله دیگر‏، مسئله والدین پیر من هستند که به خاطر سن بالایشان در برابر کرونا به شدت آسیب پذیر هستند و در نهایت ما تصمیم گرفتیم او را به مدرسه نفرستیم و به شکل مجازی آموزش وی را انجام دهیم.

یک مادر آسیایی تبار می‌گوید زمانی که والدین به فرستادن کودک خود به مدرسه می‌اندیشند باید به این خطر نیز بیندیشند که احتمال وقوع توهین‌های لفظی وجود دارد پس بهتر است پدر و مادر‌ها با کودکان خود در این زمینه صحبت کنند و آن‌ها را از لحاظ ذهنی برای این مسئله آماده کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار