موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
223366
۳۰ فروردین ۱۴۰۰

تعامل کانون پرورش فکری با آموزش و پرورش راهگشای مسائل تربیتی فرهنگی است

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک ظرفیت عظیم در مسیر اهداف تعلیم و تربیت و به فعلیت رسیدن تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است.

به گزارش کودک پرس ،ایرج بیت اللهی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و دینی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان افزود: برای دست یابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک بستر مناسب، پویا، با نشاط و مفرح می‌باشد.

وی بیان داشت: وجود کتابخانه مجهز کودک و نوجوان، موزه، دستگاه های پیشرفته نجوم، کارگاه های مناسب علمی، فرهنگی، ادبی و دینی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در زمره بهترین مکان‌ها برای کشف و شناسایی استعدادهای مختلف دانش آموزان قرار داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر این نهاد با کانون پرورش فکری، رفع چالش‌های موجود برای حضور دانش آموزان و بهره مندی از ظرفیت ایجادشده و همچنین پشتیبانی و حمایت آموزش و پرورش از برنامه های مختلف کانون پرورش فکری را خواستار شد.
به گفته ی بیت الهی، فعالیت جزیره ای حوزه‌های مختلف دستگاه تعلیم و تربیت، نمی‌تواند تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را میسر سازد بلکه تعامل سازنده و ارتباط موثر کانون پرورش فکری با مدارس، مسیر شکوفایی و بالندگی استعدادهای نسل آینده جامعه را هموار می‌سازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز با قدردانی از توجه و نگاه ویژه مدیریت آموزش و پرورش گفت: تعامل کانون پرورش فکری با آموزش وپرورش می‌تواند راهگشای مسائل تربیتی فرهنگی، هنری و آموزشی در شرایط موجود باشد.
پروین پشتکوهی افزود: در شرایط زیست بوم ویروس کرونا که زمینه ساز برخی چالش‌ها و مشکلات و تعطیلی کارگاه های حضوری در مراکز کانون را به دنبال داشته است، شیوه‌های جدید آموزشی با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی جایگزین شیوه حضوری شده و آموزش‌های فرهنگی، هنری و ادبی، آموزشی و اسلامی در حال برگزاری است.
پشتکوهی تصریح کرد: کانون پرورش فکری مکان مناسبی برای تربیت انسان‌های فرهیخته و شایسته در زمینه های مختلف ذوقی و فکری است و آموزش و پرورش در راستای شناسائی ظرفیت‌های بیشمار کانون، بستر را برای حضور پررنگ تر دانش آموزان و فرهنگیان در کانون فراهم آورد.
در این بازدید، مدیرکل و معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان از کارگاه ها، فعالیت‌ها، کتابخانه و ظرفیت‌های مختلف علمی و پرورشی کانون بازدید کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار