موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/سازمان بهزیستی
223347
۳۰ فروردین ۱۴۰۰

خراسان شمالی/ راه اندازی ۲ مراکز اورژانس اجتماعی جدید

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: دو مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های گرمه و جاجرم تا دو ماه آینده راه اندازی می شوند و فعالیت خود را آغاز می کنند.

به گزارش کودک پرس ،اسماعیل قربانی، مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با موضوع زنان و خانواده اظهار کرد: در حال حاضر، در استان خراسان شمالی شش مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان و فاروج فعال هستند که در امور خانواده و آسیب های اجتماعی به افراد آسیب دیده خدمات ارائه می دهند.

قربانی گفت: در سال گذشته در شش مرکز اورژانس اجتماعی چهار هزار و 406 آسیب دیده پذیرش شدند که در مقایسه با سال 98 تعداد پذیرش شدگان تا 10 درصد افزایش داشته است.

وی به ترتیب همسر آزاری، کودک آزاری، اقدام به خودکشی، فرار از منزل و روابط فرا زناشویی را از مهمترین علل پذیرش افراد آسیب دیده در این مراکز عنوان کرد.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: تا دو ماه آینده نیز دو مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های گرمه و جاجرم راه اندازی می شوند و فعالیت خود را آغاز می کنند.

قربانی همچنین از جذب 32 نیروی جدید در واحد اورژانس های اجتماعی استان از طریق برگزاری آزمون استخدامی خبر داد.

وی در ادامه به فعالیت مرکز خدمات شبانه روزی خط 123 بهزیستی استان نیز اشاره و اعلام کرد: در سال گذشته 22 هزار تماس با این مرکز انجام شد که در مقایسه با سال 98 تعداد تماس ها برای درخواست مداخله اجتماعی از این مرکز تا صد در صد افزایش یافت.

وی کودک آزاری، اقدام به خودکشی و همسرآزاری را از بیشترین علل تماس با مرکز 123 بهزیستی استان برای مداخله اجتماعی و حل مسئله عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی همچنین به فعالیت 47 مرکز مشاوره غیر دولتی و یک مرکز مشاوره دولتی در حوزه خانواده و مسائل اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: در سال 99، 13 هزار و 582 نفر با خط تماس 1480 این مراکز برای دریافت مشاوره ها تماس گرفتند که در مقایسه با سال 98 تعداد این تماس ها تا 140 درصد افزایش داشته است.

قربانی در خاتمه از بهره برداری مرکز خانه امن بهزیستی استان برای حمایت از زنان خشونت دیده در آینده نزدیک خبر داد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار