موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223179
۲۶ فروردین ۱۴۰۰

آذربایجان غربی/ فرهنگ سازی برای کتابخوانی باید از کودکان شروع شود

خدیجه معصومی گفت: هرگونه نهادینه سازی و فرهنگ سازی زمانی که از کودکی آغاز شود بدون شک به نتیجه مطلوب خواهد رسید و فرهنگ کتابخوانی نیز از این موضوع جدا نیست.

به گزارش کودک پرس ،«خدیجه معصومی» گفت: با این که با شیوع ویروس کرونا علاوه بر تعطیلی مدارس کتابخانه ها نیز کمابیش تعطیل بودند اما سعی کردیم کتابداران و کتابخانه ها در قالب دورکاری در تعطیلی صددرصد نباشند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی افزود: برنامه های زیادی از جمله «پویش هر خانه یک کتابخانه» و «کتابخانه های سیار» و چندین برنامه دیگر در این ایام برگزار شد تا بتوانیم فرهنگی کتابخوانی را از یاد نبرده و سرانه این مهم در جامعه کاهش نیابد.

وی در ادامه با اشاره به مسابقه نقاشی با موضوع «ما کرونا را شکست میدهیم» تصریح کرد: مسابقه خلاصه نویسی دور دنیا در ۱۴ روز، برگزاری مسابقه نوروزی، مسابقه دهمین جشنواره، کتابخانه رضوی در فضای مجازی از جمله برنامه‌هایی است سال گذشته که در این ایام اجرا شد و خوشبختانه بسیار مورد پسند خانواده‌ها نیز قرار گرفت.

 این مسئول ادامه داد: برنامه های فرهنگی زیادی نیز در رابطه با کتاب و کتابخوانی در سال گذشته به صورت مجازی برگزار شده و به مرحله اجرا درآمد که با استقبال بسیار خوب خانواده‌ها مواجه شد.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: ۷۱ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۲ با کتابخانه عمومی مشارکتی و ۲ با کتابخانه عمومی مستقل در استان داریم که به ارائه خدمات به اقشار مختلف می پردازند.

 این مسئول، راه اندازی کتابخانه سیار به منظور دسترسی مناطق محروم به کتاب ایجاد کتابخانه در ۱۰ شهر فاقد کتابخانه در استان گسترش خدمات رسانی و توسعه خدمات فرهنگی برای جذب مردم به کتابخانه را نیز از جمله برنامه‌های کتابخانه عمومی استان برشمرد و گفت: بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های کل استان موجود است و بالای ۶۲ هزار عضو فعال داریم.

معصومی در ادامه سخنان خود گفت: نهادینه کردن و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید با سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان انجام شود و خانواده ها باید در این زمینه تلاشی روز افزون داشته باشند و در فرهنگ کتابخوانی به عنوان الگویی برای فرزندان خود باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار