موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223087
۲۵ فروردین ۱۴۰۰

چهارمحال و بختیاری/ وجود ۱۲۷۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم گفت: در این طرح۲۴هزار و ۶۶۱ کودک سه تا ۶ ساله معاینه شدند که از این تعداد یک‌هزار و ۲۷۰ کودک مشکوک، به پزشک متخصص ارجاع که پس از معاینه تخصصی برای۲۸۰کودک کمک هزینه تهیه عینک از سوی بهزیستی پرداخت شد.

به گزارش کودک پرس ،نرگس عسگری افزود:در این مدت کودکانی که به عمل جراحی نیاز داشتند و از نظر مالی با مشکل مواجه باشند از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار گرفتند.

عسگری افزود: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله از اول آبان‌ماه در سراسر کشور اجرا می شد که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا از تیرماه تا پایان سال در استان اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود:  سه تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان محسوب می شود و اگر کودکان این دوره طلایی را از دست بدهند، دیگر نمی توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم بینایی و نابینایی می شود، جلوگیری کرد. عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

یک نظر برای "چهارمحال و بختیاری/ وجود ۱۲۷۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم"

باعرض سلام.وادب خدمت شما؟عرضم درخصوص این کودکان.بی سرپرست:؛بی گناه .که درتوصت مشکلات مالی وبیماری که درتمام کشورما.روبرشده اند.چراباید.این کودکان ؛درد~ورنج را از نوزادی تانوجوانی باید.دنبال کنند::درکل مشکل اصلی کشورمااین است.که خیلی بیشترازکودکان بی سرپرست..خانواده هائی وجود.دارند.که به فرزندخواندگی قبول کنند.وبه دلیل مشکلات بچه دارنشدن.روبرو.هستند..راپذیرش نمیکنید.بنظرمن همه این حرفائی که مسعولین.دروغگوئی وباعث آزاراذیت وبی توجهی درکم بودی بی محبت این کودکان هستند.ومطمعنن گناهاش به گردنشان هست.اخه چرادرکشورماباید.2تا3سال انتظارکشید.تابه فرزندخوندگی .قبول کنند..واسه چی .ازحق زندگی راازکودکان بی گناه بایدگرفت.بخاطری که حق بیشتری به شیکم خانواده های خودتان بگذارین.ازخدابترسین..گناه هان مردم رابدنبال نبرید.

آخرین اخبار