موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
223007
۲۴ فروردین ۱۴۰۰

۴ کتاب فرهنگ شهروندی برای کودکان شیرازی چاپ شد

۴ کتاب قصه با موضوعات مختلف شهروندی ویژه گروه‌های مختلف سنی کودک، به چاپ رسید.

به گزارش کودک پرس ،معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: با توجه به اهمیت آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی به ویژه برای کودکان، جلد اول کتاب «کوچی و ماجراهایش» در قالب شعر برای گروه سنی «الف و ب» در ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسید.

فرزاد صدری افزود: کوچی و ماجراهایش یک مجموعه ۵ جلدی با موضوعات فرهنگ آپارتمان نشینی، فضای سبز، محیط زیست و هوای پاک، ایمنی و آتش نشانی، فرهنگ ترافیک و حمل و نقل است که رودابه حمزه‌ای شاعر و فائزه تقی زاده تصویرگر آن است.
وی، جادوی سیاه آشغال خور نیز با موضوع پسماند و بازیافت به نویسندگی الهام مزارعی و تصویرگری لیلا حیدری برای گروه سنی «ب» به چاپ رسیده است.
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: پیش‌تر جلد اول این کتاب با عنوان جادوگران شهرآشوب به موضوع حفظ و نگهداری از اموال عمومی شهر چاپ شده بود و جلد سوم نیز با عنوان «آتشخوار‌های جادو شده» با محوریت آشنایی کودکان با نکات ایمنی و آتش نشانی تا پایان بهار ۱۴۰۰ به چاپ خواهد رسید.
صدری ادامه داد: جلد دوم مجموعه داستانی «ماجرا‌های غولی غولا و سروناز» نیز با موضوع هوای پاک منتشر شده است.
جلد اول این مجموعه سال گذشته با محوریت آشنایی کودکان با پرداخت عوارض و مشارکت در ساختن شهری زیبا، ویژه گروه سنی «ب» به چاپ رسیده بود.
جلد سوم این مجموعه نیز با موضوع همسایه مداری با عنوان «غول همسایه آزار» در دست چاپ و انتشار است. مجموعه «غولی غولا و سروناز» توسط فاطمه فروتن اصفهانی، نوسینده خوب حوزه کودک و نوجوان در شیراز نوشته شده و لیلا حیدری نیز تصویرگری آن را بر عهده داشته است.
وی با تأکید بر لزوم آموزش فرهنگ شهروندی از سنین کودکی و از بستر خانواده، تشریح کرد: کتاب‌ها توسط نویسندگان مطرح حوزه ادبیات کودک قصه پردازی شده و تصویرگری آن‌ها نیز با جدیدترین و جذاب‌ترین روش‌های تصویرسازی هنری انجام گرفته است.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار