موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222922
۲۳ فروردین ۱۴۰۰

افزایش بازداشت کودکان مهاجر در مرز‌های جنوبی آمریکا

به گفته مسئولان مرزی آمریکا، شمار کودکان تنها و بی سرپرستی که در مرز‌های جنوبی آمریکا بازداشت شده اند‏، نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش یافته است.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو کانادا، شمار مهاجران غیرقانونی که در ماه مارس در مرز‌های جنوبی آمریکا بازداشت شدند، افزایش قابل توجهی داشته است.
هجوم مهاجران غیرقانونی در دسته‌ها و کاروان‌های متعدد به مرز‌های جنوبی آمریکا از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز شد، اما پس از به قدرت رسیدن جو بایدن که سیاست مهاجرتی منعطف تری را نسبت به دونالد ترامپ در پیش گرفته است، تشدید شد.

بازداشت مهاجران غیرقانونی در مرز‌های آمریکا و مکزیک در ماه مارس در پانزده سال اخیر بی سابقه بوده است و به گفته مسئولان مرزی آمریکا، شمار کودکان تنها و بی سرپرستی که در مرز‌های جنوبی آمریکا بازداشت شده اند‏، نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش یافته است. افزایش تنش در مرز‌های جنوبی آمریکا به علت هجوم انبوه مهاجران، انتقاد‌ها از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را تشدید کرده است.
طبق تازه‌ترین گزارش اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا، در ماه مارس بیش از ۱۷۲ هزار نفر که تلاش می‌کردند به طور غیرقانونی از طریق مرز‌های مکزیک وارد خاک آمریکا شوند، بازداشت شدند. این رقم افزایش ۷۱ درصدی را نسبت به ماه فوریه نشان می‌دهد.
قوانین و مقرراتی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به منظور اجرای سیاست مدارای صفر در زمینه مقابله با مهاجرت‌های غیرقانونی به اجرا گذاشت، به مقامات مرزی آمریکا این اجازه را می‌دهد که مهاجران بازداشت شده در مرز‌های جنوبی را به سرعت اخراج کنند با این حال دولت جو بایدن تعهد کرده است کودکان بی سرپرست را اخراج نکند. در ماه مارس شمار کودکان بازداشت شده در مرز‌های جنوبی آمریکا نسبت به ماه فوریه دو برابر شد و به ۱۸ هزار و ۸۹۰ نفر رسید.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار