موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222916
۲۳ فروردین ۱۴۰۰

دردسر فوران آتشفشان برای ساکنان کودک جزیره سنت وینسنت

فوران آتشفشان لا سوفیِر از روز جمعه هزاران نفر از اهالی این جزیره در دریای کارائیب را متواری کرده و به گفته یونیسف خانواده ها به ویژه کودکان را به کمک‌های بشردوستانه فوری نیازمند کرده است.

به گزارش کودک پرس ،فعالیت کوه آتشفشانی «لا سوفیِر» (La Soufrière) در کشور سنت وینسنت و گرنادین‌ها در دریای کارائیب که پس از چند دهه خاموشی از روز جمعه (۲۰ فروردین) مردم منطقه را با مشکلات بسیاری مواجه کرده و شرایط جزیره را در وضعیت قرمز قرار داده، نیاز فوری مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی را افزایش داده است.

به گزارش تارنمای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، امدادرسانی‌ها توسط این نهاد بین‌المللی از جمله امکان دسترسی به آب سالم، خدمات بهداشتی، ایجاد ۶۲ پناهگاه و اسکان دست‌کم سه هزار و ۲۰۰ نفر از جمله کودکان به فاصله ۲۴ ساعت از فوران آتشفشان در پناهگاه‌ها آغاز شده است.

براساس اعلام این نهاد بین‌المللی بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار نفر از جمله کودکان که از محل سکونت خود آواره شده اند به کمک‌های فوری بشردوستانه و همچنین حدود ۱۰ هزار خانواده به دلیل قطع درآمد خود به کمک اضطراری مالی نیازمندند.

طبق برآوردهای اولیه یونیسف، برای رفع نیازهای فوری تا شش هفته آینده، از جمله آب سالم، خدمات بهداشتی و خدمات مراقبتی از کودکان و همچنین رسیدگی به خانواده‌های آسیب پذیر، حداقل ۹۲۵ هزار دلار سرمایه مورد نیاز است.

بنابر اعلام مقامات محلی، آتشفشان لا سوفیر همچنان فعال است و جزیره سنت وینسنت با ابری از خاکستر پوشانده شده است.

این کوه آتشفشانی از سال ۱۹۷۹میلادی خاموش بود اما از ماه دسامبر فعال شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار