موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
222855
۲۲ فروردین ۱۴۰۰

سهل انگاری والدین عامل ابتلای کودکان به کرونا

دکتر رضا شروین بدو در رادیو فرهنگ تاکید کرد: روند درگیری کودکان با بزرگسالان تفاوت دارد و با آموزش کودکان آنها به عنوان الگو رفتار می کنند .

به گزارش کودک پرس ،دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان طبی کودکان در برنامه » وضعیت کرونایی» رادیو فرهنگ گفت : ویروس جهش یافته سرعت انتقال سریعتری از ویروس قبلی در بین کودکان دارد و نیازمند مراقبت برای پیشگیری است.
وی افزود :ویروس ها برای اینکه دوام بیاورند، در ساختار ژنتیکی خود جهش پیدا می کنند و این ویروس هم به همین صورت در سرایت و شدت جهش پیدا کرده است‌. و ما در بیمارستان کودکان می بینیم که امار به طرز قابل توجهی افزایش یافته و این ناشی از تغییر موتاسیون ویروس است که به اصطلاح ویروس انگلیسی گفته می شود.
دکتر رضا شروین بدر با بیان اینکه این باور که ویروس در همه گیری ضعیف می شود صحیح نیست گفت : ویروس در بدن هر میزبانی راه های مقابله با آن را می آموزد و سعی در تطابق دارد و در اصل، علت جهش هم همین است. ویروسهایی که سرکشی بیشتر دارند، دوام بیشتری پیدا می کنند و تبعات بیشتری پیدا می شود و با جهش های جدیدتری هم مواجه خواهیم شد.
وی توصیه کرد : بهترین راه حل در این وضعیت پیشگیری است ، ما در بیمارستان طبی کودکان از ابتدا آی سی یو جداگانه ای درنظر گرفتیم. روند درگیری کودکان با بزرگسالان تفاوت دارد. کودکان این بیماری را سبک تر می گیرند و بنابراین در انتقال ان نقش بسیاری دارند و بیشتر علائم گوارشی است. بعضی هم علائم تنفسی و یا تب دارند.
رییس بیمارستان طبی کودمان با اشاره به دیگر عوارض این بیماری در کودکان عنوان کرد : عوارض عروقی این بیماری تا چند هفته بعد هم نمایان می شود و ما سعی می کنیم با اگاهی دادن به والدین تا حد ممکن کودکان نیاز به بستری پیدا نکنند.
دکتر رضا شروین بدو افزود :در این چند هفته اخیر و بعد از تعطیلات نوروز، میزان تست های مثبت ما افزایش قابل توجهی داشته است .
علائم خفیف در کودکان باعث انتقال بیشتر به دیگران می شود و برای خودشان تا هفته های بعد، علائم عروقی نمایان خواهند شد. که احتیاط های لازم را خانواده باید انجام دهند چون این کودکان آینده ساز کشور ما هستند.
وی ادامه داد: کودکان دانش اموز؛ که با همکاری اموزش و پرورش با برقراری کلاسها به صورت غیرحضوری تاثیر بسیار خوبی در جلوگیری از بیماریهای واگیر حتی ابله مرغان ایجاد شد و به عنوان کسی که وظیفه درمان کودکان را عهده دار هستم، مشاهده می کنم که کودکان اگر اموزش ببینند خیلی بهتر از بزرگترها رعایت می کنند و دستانشان را مرتب می شویند و به بزرگترهای خودشان درباره ماسک زدن تذکر می دهند و الگوهای خوبی برای رعایت کردن بهداشت هستند و ذاتا آموزش و قانون را رعایت می کنند. و بیشتر مبتلا شدن کودکان به دلیل سهل انگاری والدین است که کودک را به مهمانی و دورهمی برده و آلوده کرده اند.
وی در پایان گفت : از خانواده ها استدعا دارم که این دو سه هفته را از قبل جدی تر بگیرند. بچه ها با هوشی که دارند با آموزش دیدن، از خودشان مراقبت می کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار