موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
222847
۲۲ فروردین ۱۴۰۰

افزایش مراجعه کودکان با علائم کرونا به بیمارستان

رئیس بیمارستان حضرت معصومه (س) قم اعلام کرد: ۳۵ کودک مشکوک به کرونا تا روز گذشته در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر تفرّجی اظهار داشت: با ورود استان قم به موج چهارم کرونا، متاسفانه شاهد افزایش مراجعه کودکان با علائم کرونا که غالبا هم گوارشی است به بیمارستان کودکان حضرت معصومه(س) هستیم.

او گفت: تنها روز گذشته ۱۰ کودک مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شدند.

رئیس بیمارستان حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: طبق آمار، تا روز گذشته بالغ بر ۳۵ کودک مشکوک به کرونا در این بیمارستان بستری شدند که عمدتا زیر ۱۴ سال هستند.

او با اشاره به تعطیلی مدارس عنوان کرد: برگزاری آنلاین کلاس های درس به این معنا نیست که دانش آموزان در کوچه و خیابان رها شده و در ساعات غیردرسی مشغول بازی در کوچه شوند و یا با خاطری آسوده به مسافرت و دورهمی های خانوادگی بروند.

تفرجی خاطرنشان کرد: هر کودک می تواند ناقل ویروس بوده و با توجه به سرعت سرایت بیماری در نوع جهش یافته که در استان در چرخش است، ده ها نفر را مبتلا به کرونا کند.

رئیس بیمارستان حضرت معصومه (س) تاکید کرد: کودکان ناقلان بسیار خطرناکی هستند که می توانند ویروس را به سالمندان و بزرگسالان منتقل کنند.

او از والدین خواست: نهایت مراقبت و دقت در رفت و آمد دانش آموزان و حتی کودکان غیردانش آموز را داشته و نظارت سختگیرانه تری بر روی آنها بویژه در زمینه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست ها داشته باشند.

تفرّجی با ضروری دانستن بازی کودکان توصیه کرد: والدین می بایست زمینه بازی در داخل فضای خانه را برای کودکان فراهم کنند و از رفتن فرزندان به پارک ها، داخل حیاط مجتمع های مسکونی و محله و خیابان جلوگیری کنند.

بر اساس پیگیری های خبرنگار شفقنا در قم و اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، ۲۲ نفر از مادران باردار در بیمارستان بستری هستند که ۳ نفر به دلیل کنترل اکسیژن خون در بخش آی سی یو به سر می برند اما حالت عمومی آنها مطلوب و رضایت بخش است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار