موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222768
۲۱ فروردین ۱۴۰۰

هشدار گسترش کرونا بین کودکان آمریکایی

پزشک و تحلیلگر نشریه آتلانتیک گفت نباید تصور شود که خطر ابتلا به کرونا در بین کودکان و نوجوانان در حد صفر است.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، پزشک آمریکایی درباره گسترش کرونا در بین کودکان و نوجوانان آمریکایی هشدار داد. دکتر جیمز هامبلین که پزشک و تحلیلگر نشریه آتلانتیک است در گفتگو با این شبکه گفت: وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در آمریکا در مقایسه با یک سال گذشته تغییرات محسوسی داشته است. اطلاعات درباره این ویروس افزایش یافته است و با اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا این امکان فراهم شده است تا شمار زیادی از افراد در آمریکا به ویژه افراد آسیب پذیر واکسینه شوند. البته در عین حال چالش‌هایی نظیر گونه‌های جدید ویروس کرونا بروز کرده است.

مردم از ادامه یافتن این بیماری دچار خستگی شده اند. محدودیت‌های کرونایی نیز در بسیاری از ایالت‌ها برداشته شده است. مردم بسیار مشتاق هستند که فرزندانشان به مدارس برگردند یا خودشان بتوانند به وضعیت کاری عادی بازگردند. این‌ها چالش‌های جدی هستند که باید به آن‌ها اندیشید. در عین حال شاهد آن هستیم که موج جدیدی از بیماری کووید ۱۹ در آمریکا شروع شده است به طوری که موارد ابتلا به این بیماری و بستری شدن ناشی از این بیماری در بیمارستان‌های آمریکا به علت آلوده شدن به ویروس کرونا در حال افزایش است.
این وضع می‌تواند تهدیدی جدی باشد و باید به صورت جدی به این مشکل پرداخته شود. بسیاری از بزرگسالان در آمریکا واکسینه شده اند و هنوز کودکان واکسینه نشده اند. هنوز میزان واکسینه شدن کافی نیست. برای رسیدن به سطحی که از آن با عنوان ایمنی دسته جمعی یاد می‌شود باید نزدیک به یکصد درصد از مردم واکسینه شوند تا گسترش ویروس بسیار کاهش یابد. البته در برخی مناطق آمریکا به علت استفاده ترکیبی از واکسن‌های مختلف برای واکسینه کردن مردم، این سطح از مصونیت درمقابل ویروس کرونا ایجاد شده است.
باید کودکان و نوجوانان نیز به سرعت واکسینه شوند. این کار باید در فاصله تابستان و قبل از پاییز انجام شود، زیرا اگر این کار انجام نشود در پاییز شاهد آن خواهیم بود که شمار قابل توجهی از کودکان و نوجوانان به ویروس کرونا آلوده شوند و شمار بستری شدگان در این گروه‌های سنی بسیار افزایش یابد. آثار این بیماری درباره کودکان و نوجوانان فعلا کمتر است، اما این بدان معنا نیست که خطر ابتلا به کرونا در بین کودکان و نوجوانان در حد صفر است. نباید این مسئله را ساده گرفت. باید بزرگسالان به این مسئله توجه جدی داشته باشند و همه واکسینه شوند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار