موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
222707
۱۹ فروردین ۱۴۰۰

معرفی ژئوپارک قشم در فرهنگنامه کودک و نوجوان

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: تصاویر و توضیحات ژئوپارک جهانی قشم در جلد بیستم فرهنگنامه کودک و نوجوان معرفی و منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا امری‌کاظمی در جمع خبرنگاران افزود: ژئوپارک قشم یکی از مناطق بکر و بی‌نظیر زمین شناختی است و به مردم کمک می کند طبیعت را به عنوان یک عنصر زنده درک کند.

وی ادامه داد: این امر در توسعه پایدار جوامع محلی نقش موثری دارد و آموزش چیستی ژئوپارک و راهکارهای حفاظت از آن برای نسل آینده ضروری است.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم تصریح کرد: نخستین دائرة‌المعارف عمومی نوشته شده به زبان فارسی برای کودکان و نوجوانان با دیدگاهی علمی و تکیه بر فرهنگ ایران تهیه شده و مقاله‌های دقیق، مستند و با توجه به دانش پایه و زبان تدوین شده است.

وی اظهار کرد: گروه سنی این فرهنگنامه ۱۰ تا ۱۶ سال تعیین شده و در تالیف مقاله‌های آن بیش از ۲۵۰ استاد و متخصص رشته‌های مختلف همکاری داوطلبانه دارند.

شورای کتاب کودک از نخستین همایش خود در سال ۱۳۴۲، تالیف و انتشار فرهنگنامه‌‎ای برای کودکان و نوجوانان ایرانی را به‌عنوان یکی از ضرورت های اساسی جامعه مطرح کرد.

واژه‌نویسی در ایران و برخورداری از تجربه‌های گروهی دانش‌پژوهان و کارشناسان، با تکیه بر کار داوطبانه، در سال ۱۳۵۸ کار تهیه و تدوین فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را آغاز کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار