موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222687
۱۹ فروردین ۱۴۰۰

درخواست بایدن از ناسا برای کنترل بحران پناهجویان

تارنمای اینترسپت نوشت: دولت آمریکا برای کمک به اداره اردوگاه های پرازدحام پناهجویان به ویژه کودکان و نوجوانان بی سرپرست در مرزهای جنوبی، از “ناسا” درخواست کمک کرده است.

به گزارش کودک پرس ،سازمان فضایی آمریکا (ناسا) این درخواست وزارت بهداشت و خدمات انسانی را از طریق ایمیل به اطلاع کارکنانش رسانده و گفته که برای همکاری ۱۲۰ روزه به منظور کمک به کاهش بحران پناهجویان به ویژه کودکان و نوجوانان بی سرپرست در مرزهای کشور با مکزیک در پی داوطلب است.

گمان می رود کارکنان چند سازمان دیگر ایالات متحده نیز درخواست های همانندی دریافت کرده باشند.

این خبرها تنها چند ساعت پس از گزارشی منتشر شد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سرگرم بررسی ازسرگیری عملیات ساخت دیوار مرزی برای از بین بردن منفذهای گذرگاه های مرزی مهاجران به منظور مهار ورود اوج گیرنده پناهجویان غیرمجاز به خاک ایالات متحده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اعلان کرد که این اردوگاه ها بیش از ظرفیت، کودکان مهاجر را در خود جای داده اند و نگرانی هایی در باره به راه افتادن شمار بیشتری از پناهجویان از گواتمالا در آمریکای جنوبی به سوی مرزهای ایالات متحده وجود دارد.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز؛ الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا با کارکنان این وزارتخانه در باره احتمال ازسرگیری عملیات احداث دیوارمرزی برای پرکردن شکاف ها و موانع کنونی میان خاک ایالات متحده و مکزیک سخن گفته است.

بایدن که در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2020 برنامه های دونالد ترامپ سلف خود را برای ساخت دیوار مرزی به عنوان بی فایده و اتلاف کننده بودجه، محکوم کرده بود، در روز نخست آغاز به کار در کاخ سفید واشینگتن (اول بهمن ۱۳۹۹) به عنوان رئیس جمهوری، در فرمانی به وزارت دفاع، تامین مالی هزینه ساخت دیوار مرزی را متوقف کرد و چند روز بعد وضع اضطراری در مرزهای جنوبی کشورش را لغو کرد.

اما بر اساس گزارش مستقلی که پس از بازدید از این اردوگاه های مرزی تهیه شده؛ دولت بایدن اکنون با ورود روزانه شمار بی سابقه مهاجران از مرزهای جنوبی روبه رو شده است و تاسیسات و اردوگاه های مرزی دولت فدرال، با ازدحام پیش بینی نشده و غیرقابل تحملی روبه روشده اند.

دولت آمریکا در اسفند 1399 به سازمان مدیریت بحران اضطراری فدرال دستور داد به گردآوری پذیرش و اسکان شمار فزاینده کودکان پناهجو که از مرزهای جنوبی وارد این کشور می‌شوند، کمک کند.

گذر شمار زیادی از کودکان بی سرپرست از مرز مکزیک و ورود آنها به خاک ایالات متحده، موجب تجمع بیش از حد آنها در تاسیسات پذیرش و رسیدگی به مدارک و اردوگاه‌های نگهداری آنان شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار