موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
222647
۱۸ فروردین ۱۴۰۰

نگرانی سیاستمداران آمریکایی از طراحی اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان

گروهی از نمایندگان دموکرات در نامه ای به مدیرعامل فیس بوک، از وی خواستند درباره جزییات طرح عرضه نسخه اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان توضیح دهند.

به گزارش کودک پرس ،مارک زاکربرگ ماه گذشته گزارش بازفید درباره تلاش این شرکت برای طراحی اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کاربران خردسال را تایید کرد. ساخت این اپلیکیشن جدید به صورت داخلی در فیس بوک اعلام شد اما هنوز عرضه نشده است. اینستاگرام در حال حاضر شرط سنی حداقل ۱۳ سال را برای عضویت کاربران در این اپلیکیشن الزامی کرده است.

سناتورهای آمریکایی شامل اد مارکی، ریچارد بلومنتال و نمایندگانی نظیر لوری تراهان و کتی کاستور نامه ای را امضا کردند که در آن نگرانیهای جدی خود را نسبت به توانایی فیس بوک برای حمایت از حریم خصوصی و سلامت روانی کودکان ابراز کرده بودند.

این قانونگذاران نوشتند: فیس بوک باید تضمین کند هر پلتفرم یا پروژه جدیدی که کودکان را هدف می گیرد، باید نخست سلامت روانی آنها را در اولویت قرار دهد و ما درباره این که فیس بوک آماده است به چنین تعهدی عمل کند، بدبین هستیم. آنها به نواقص قبلی محصولاتی نظیر مسنجر کیدز اشاره کردند که اجازه داده بود کودکان با افرادی مکالمه کنند که مورد تایید والدینشان نبوده اند. اگرچه نواقص نرم افزاری متداول است اما نمونه مذکو، ر تهدیدات حریم خصوصی برای کودکان در فضای آنلاین را نشان می دهد و گواهی بر ناتوانی فیس بوک برای حمایت از کودکانی است که آنها را به پلتفرمش دعوت می کند.

در این نامه به فیس بوک تا ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) مهلت داده شده تا به پرسشهایی که درباره محصول ویژه کودکان وجود دارد، پاسخ دهد.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه پرسشهایی را درباره نحوه مدیریت اطلاعات خصوصی کاربران خردسال و این موضوع که آیا اطلاعات پس از حذف حساب کاربری آنها حذف خواهد شد، مطرح کردند. همچنین از فیس بوک خواستند متعهد شود کودکان را هدف تبلیغات هدفمند قرار نمی دهد و از قابلیتهایی که برای اعتیادآور کردن اپلیکیشنها طراحی شده اند، استفاده نمی کند.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، در جلسه ماه گذشته قانونگذاران آمریکایی با مدیران شرکتهای بزرگ فناوری، اعضای هر دو حزب حاکم در آمریکا زاکربرگ را در خصوص تاثیر منفی فیس بوک و اینستاگرام بر سلامت روانی کاربران خردسال، هدف انتقاد قرار دادند. همچنین یکی از نمایندگان خواستار پاسخگویی مدیرعامل فیس بوک درباره کاربران خردسالی شد که دستورالعملهای سنی اینستاگرام را دور زده و از این پلتفرم که پر از پستها، ویدیوها و تبلیغات ویژه بزرگسالان است، استفاده می کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار